Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize begræn

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Mux
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. dec 2014, 08:33
Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize begræn

Indlæg af Mux » 17. dec 2014, 09:14

Hej nem programmering

Jeg har de seneste dag bakset med at finde løsninger på, hvordan jeg kan komme til at ændre begrænsningen på filstørrelsen i php.ini så jeg kan uploade større plugins,

Min situationer er:
Jeg har fulgt jeres video om lokal installation af wordpress. Easy peasy. super god og ligetil video. tak.
Smertefrit fik jeg wordpress som localhost. Men nu har jeg et kæmpe problem med at uploade et komprimeret plugin på 4455 KB. Og jeg synes jeg har prøvet meget forgæves.

1) Jeg har forsøgt at lave en ny php.ini fil med informationerne neden for.

upload_max_filesize = 32M
post_max_size = 32M
max_execution_time = 300

Disse informationer placerede jeg i wp-admin mappen, men det virkede ikke. Hvorfor det ikke virker tror jeg er fordi jeg på et senere tidspunkt fandt to php.ini filer. En production php.ini og en administrativ php.ini. Hvordan jeg fandt frem til dem kommer lige neden for.

Jeg lavede en info.php fil som kunne vise mig hvor min php.ini fil var gemt. De informationer jeg skrev i denne fil var følgende:

<?php
phpinfo();
?>

Sådan fik jeg succes med at finde php.ini filen. Men når jeg ændrer i php.ini bliver mine ændringer ikke gemt. Og her er jeg så stagneret.

Har I mulighed for at hjælpe mig videre?

Jeg har brugt følgende links til at gøre oven for nævnte ting:
https://wordpress.org/support/topic/change-maximum-upload-size-and-find-phpini
http://wptheming.com/2009/07/upload_max_filesize/
http://www.blogiversity.org/blogs/willburns1/archive/2010/04/15/change-wordpress-upload-max-file-size.aspx

Tak på forhånd.

Mvh
Muxima

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize be

Indlæg af ThomasI » 17. dec 2014, 20:02

Ja du er da lidt stuck, hvis du ikke kan få lov at rette i din php.ini fil - har du en ide om hvorfor det er sådan? Bruger du Mac? Måske har du ikke de rette rettigheder?

Ellers finder der også andre måder hvorpå du kan ændre i størrelsen, f.eks via htacess filen.

Istedet for at jeg skriver for meget om det, så tror jeg det at nemmere bare at smide et link... Så her:

http://hints.steptoinstall.com/3-ways-i ... press.html

Er der noget af det der fungerer for dig?

Mux
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. dec 2014, 08:33

Re: Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize be

Indlæg af Mux » 17. dec 2014, 23:13

Hej Thomas

Tak for din respons med linket. Jeg har prøvet alle tre muligheder, men har ikke kunnet få det til at funge. Der er naturligvis en risiko for at jeg kan have gjort noget forkert.

For at svare på dine spørgsmål, så arbejder jeg på en PC. Og hvorfor php.ini ikke giver mig lov til at ændre i filen ved jeg sørme ikke. Jeg er relativ ny i faget og har endnu meget at lære.
Hvorom alting er synes jeg det er lidt sært, at jeg har fundet to php.ini filer.

Frustrerende at dette ikke kan lykkes...

Mvh
Muxima

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize be

Indlæg af scootergrisen » 19. dec 2014, 19:01

Hvis du er på et webhotel har du sikkert ikke tilladelse til at ændre i php.ini.
Men så kan du uplade med FTP i stedet.

Mux
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. dec 2014, 08:33

Re: Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize be

Indlæg af Mux » 20. dec 2014, 09:52

Hej

Tak for din besked.

Jeg sidder på en lokal host og har fundet ud af, at jeg kan uploade plugins ved at lægge dem direkte i min wp-content/plugin mappe. Men med billeder kan jeg umidddelbart ikke bare lægge dem i wp-content/uploads, så de vises i mediebiblioteket i wordpress. Mit store uopklarlige problem er nu, hvordan jeg kan uploade billeder. Har du et forslag.

Mvh
Muxima

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Den uploadede fil overskrider den upload_max_filesize be

Indlæg af scootergrisen » 20. dec 2014, 11:17

Hvis du gør det på din egen computer så kan du rette i php.ini filen i den mappe hvor PHP er installeret.
Der står max_execution_time og andet ting du kan rette.
Også genstart serveren når du har gemt filen.

Du kan også gøre det i en .htaccess fil i roden af hjemmesiden med :
php_value max_execution_time 300

Men igen på et webhotel har du formodentligt ikke tilladelse til at sætte de værdier.

Besvar