Between dates

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Kallesen
Begynder
Indlæg:19
Tilmeldt:1. mar 2018, 10:55
Between dates

Indlæg af Kallesen » 27. aug 2018, 22:20

Hej Alle.

Jeg har en dato i min database, en "follow up date" - Altså en dato der er lagt på en opgave, som skal bruges til en "reminder" eller HUSK mig.

Men når der kommer mange TASKS i løbet af nogle dage, så bliver det uoverskueligt i sidste ende.

Så derfor kommer mit spm.:

Hvordan kan jeg lave et script som kommer med en pop-up, eller en ALERT med informationer omkring den TASK som er udløbet, eller kommer med en pop-up/ ALERT når det er LIGE op over, kan dette lade sig gøre, hvis ja, vil I give en hjælpende hånd?

Hilsen
Kallesen

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Between dates

Indlæg af cristian » 29. aug 2018, 19:01

Så det du gerne vil, er tjekke hvornår en dato er gået over tid og give en alert?

Kallesen
Begynder
Indlæg:19
Tilmeldt:1. mar 2018, 10:55

Re: Between dates

Indlæg af Kallesen » 31. aug 2018, 16:26

Ja, 100% så følgende:

3 dage før deadline
Dagen PÅ deadline
Dagen EFTER deadline.

Hvis ikke muligt så bare PÅ dagen hvor deadline er .

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Between dates

Indlæg af jepperask » 1. sep 2018, 06:11

Er det en side hvor du har X tasks fremme, og hvad skal der i så fald ske hvis flere tasks er ved at udløbe?
Jeg ville måske overveje bare at farvekode dem, så de er gule hvis tæt på og røde hvis ved at gå over datoen. Det begrænser lidt, men er simpelt og kan laves i ren PHP.

Alternativt skal du have nogle af dine PHP variable flyttet over i dit JavaScript. Det kan du gøre ved at json-serialisere dit PHP objekt (resultat af din query eller en filtreret dictionary/liste som indeholder de datoer og information der skal tilgåes). Værdierne vil stå direkte i koden når brugeren modtager den resulterende HTML, så husk at filtrere de ting fra der ikke må ses af brugeren. Det kan gøre således:

Kode: Vælg alt

<script type="text/javascript">
var phpVariable = <?php echo json_encode($myVariable) ?>;
</script>
Nu kan du så løbe værdierne igennem på klienten og lave de alerts du kunne tænke dig. Du kunne også lave én samlet alert, der opsummerer alle de tasks der er tæt på og over deadline.

Besvar