MySQL til brugerdatabase

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til MySQL/MySQLi!
Besvar
Laust
Rutineret
Rutineret
Indlæg:59
Tilmeldt:5. nov 2011, 13:23
MySQL til brugerdatabase

Indlæg af Laust » 7. nov 2011, 16:51

Hej

Jeg ønsker mig at få en funktion på min hjemmeside hvor folk kan registre sig og derefter logge ind og så få nogle særlige mligheder som kun brugerer har.

Mit ønske er at lave en formular på min hjemmeside som folk skal udfylde og dermed oprette en bruger som de kan logge ind med.
Hvordan skal man bære sig an med at lave sådan noget?
Og hvordan laver man så de skal bekræfte(ved gentagelse) deres password inden de kan oprettes?

Jeg vil gerne på min log ind side have en log ind boks hvor der også er et registreringslink til en registreringsside hvor de finder den formular de skal udfylde for at blive oprettet.

Hvordan laver man f.eks. sådan, at når man i sin php fil har en formular hvor man skal "trykke" sit køn så registrere MySQL hvilket køn man har trykket og skriver det i ens Database med bogstaver??

Håber i har noget hjælp og nogle gode forslag til mig.
Mvh.

Laust

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: MySQL til brugerdatabase

Indlæg af ThomasI » 7. nov 2011, 18:41

Hej Laust,

det lyder meget som om du leder efter færdige løsninger...det kan vi desværre ikke give dig her - da det ville være ret tidkrævende at skulle lave scripts til alle der spurgte efter det på forum...

Jeg vil anbefale dig at gøre brug af google og se om du kan finde nogle vejledninger i alt det du nævner...

Hvis du så har problmer med den kode du nu har fået lavet, så er du meget velkommen til at vende tilbage og så skal vi glædeligt hjælpe dig! :D

anyways....

Her er en artikel der beskriver på dansk hvordan du laver et login-system:

http://www.udvikleren.dk/artikler/87/sessions-i-php/

ved ikke om det har alle de features du efterspørger, men prøv at kig på det.

Held og lykke med dit projekt! ;)

Besvar