Synkroniser website på andre enheder

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til andre programmeringssprog!
Besvar
MacXGaming
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:7. jan 2015, 09:45
Synkroniser website på andre enheder

Indlæg af MacXGaming » 13. okt 2015, 13:00

Hej NemProgrammering.
Ved ikke lige hvad dette sprog skal kodes i og er derfor lagt i denne kategori :)

MEN! Jeg står og skal bruge et stykke kode/system, som kan få min hjemmeside til at synkronoserer den på alle mine enheder.
Med det ment, så har jeg fx. 2 computere der er loaded ind på den hjemmeside. Jeg vil så efter nogle sekunder redirecte fra den side over til en anden på samme server. Det er så her, at synkronoseringen skal hjælpe fordi den skal gøre det på samme tid ved begge computere. Den må bare ikke ændre på de sekunder, så hvis computer 2 kommer lidt efter 1, så skal den tilpasse sig tiden fra computer 1.
Det er meget avanceret, men håber i forstår mig.

Serveren er kører Linux med Apache. Det hele skal bruges til noget slideshow hvor det hele skal køres synkront.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Synkroniser website på andre enheder

Indlæg af cristian » 13. okt 2015, 22:10

Serveren er kører Linux med Apache. Det hele skal bruges til noget slideshow hvor det hele skal køres synkront.
Har du et eksempel på det slideshow der skal køres?

Hvordan skal disse slideshow vises?
Smart TV, Projekter, Single board + TV / andet

MacXGaming
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:7. jan 2015, 09:45

Re: Synkroniser website på andre enheder

Indlæg af MacXGaming » 14. okt 2015, 09:34

cristian skrev:
Serveren er kører Linux med Apache. Det hele skal bruges til noget slideshow hvor det hele skal køres synkront.
Har du et eksempel på det slideshow der skal køres?

Hvordan skal disse slideshow vises?
Smart TV, Projekter, Single board + TV / andet
Har ikke lige noget eksempel, men det bliver lavet med html, css, javascript og php hvor jeg tænker at via javascript lave det redirect efter de sekunder der er valgt i databasen.
Det komme til, at køre via en browser enten via smart tv eller computer koblet til.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Synkroniser website på andre enheder

Indlæg af jepperask » 14. okt 2015, 10:31

Lav-praksisk kunne du lave en table hvor du skriver hvilket slide der er active.. Og med javascript kan du så (hvert sekund fx) kalde et script som tjekker hvilket slide der står til active i databasen og sætter siden herefter. Men det vil nok ikke køre synkront.

Ellers kan du prøve at kigge på websockets..

Besvar