browser lokal cache

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til andre programmeringssprog!
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
browser lokal cache

Indlæg af cristian » 14. jun 2017, 17:21

I øjeblikket er jeg i gang med at lave en login side som volder mig lidt problemer.

Problem 1
Når jeg logger ind med en aktiv bruger, men (med vilje, for test) med forkert rolle og får en HTTP-403 tilbage.
Så vil jeg selvfølgelig gerne prøve at logge ind igen med en fungerende bruger, men her er mit problem at det
fejlagtige login forsøg bliver (somewhere) husket, så når jeg vil logge ind igen så får jeg ikke mulighed for
at skrive bruger oplysninger, men i stedet går siden direkte til HTTP-403.

Note. Jeg bruger ikke en form, men browserens egen login vindue (popup)

Problem 2
Når jeg logger ind med en aktiv bruger, og får en "Du har logget ind og alt er godt" besked,
men når jeg så afslutter den session og laver en ny, så bliver det husket at jeg allerede er logget ind,
dvs jeg får igen ikke mulighed for at skrive et nyt bruger login.

Hvad jeg tror
Jeg har indtil videre prøvet ALT hvad jeg kan komme i tanke om for at blive klogere på dette problem.
Og det eneste der på nuværende tidspunkt fungere at helt at lukke browseren (browser vinduet er ikke nok), åbne den
igen og så kan jeg logge ind på ny den ene gang.

Og jeg tænker at dette er et browser "cache" problem, at den lokale cache i browseren husker dette
HTTP-403 (you messed up) eller "Alt er fjong, continue".

Jeg har søgt hos Mozilla
https://developer.mozilla.org/en-US/doc ... he-Control
For at prøve og finde en måde helt at deaktivere den lokale cache, så jeg kan teste om dette er problemet eller ej.

Her til har jeg prøvet at sætte tre headers, men har stadig problemet.

Kode: Vælg alt

Cache-Control, no-cache, no-store, must-revalidate // HTTP 1.1
Pragma, no-cache // HTTP 1.0
Expires, 0
Nogle der har en lys ide?
Har også en tråd på stackoverflow
https://stackoverflow.com/questions/444 ... persistent

Fandt problemet
The BASIC authentication is a completely different thing. It shows a bare JavaScript look-a-like dialog with username/password inputs. This doesn't require/use a HTML or something. It also stores the authentication information in the client side which get sent as a request header on every single subsequent request

Besvar