[java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til andre programmeringssprog!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg: 125
Tilmeldt: 12. sep 2013, 17:03

[java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af skills jokes » 26. dec 2013, 03:44

hej,
titlen var nok lidt underligt, men det er lidt svært at finde på en title til mit spørgsmål:
jeg har lavet et lille "spil" med jframe som bare er en skærm på 700 * 600 pixel og så er der et billede af en person som kan gå ved at klikke på "w" eller "pil op" eller "s" eller "pil ned" ovs.
jeg prøvede at lægge det ud til download, men jeg stødte på et lille problem: når man downloader spillet kan man ikke se nogle af billederne kun de default ting som man kan lave som fks. en string eller en box eller noget i den stil,
jeg går ud fra at det er fordi billederne er på min computer og jeg laver en sti hen til dem i programmet og når nogle downloader spillet vil de ikke kunne se billederne fordi de ikke har dem på deres computer.
altså jeg har prøvet at lægge en mappe ud til download med billederne og spillet og lave en sti hen til mappen fra "c:", meen det virker heller ikke :\
så hvordan kan jeg gøre så billederne på en måde er inde i spillet eller kommer med når man downloader det og så på en eller anden måde finder de billeder?

tak ;)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg: 882
Tilmeldt: 26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af cristian » 29. dec 2013, 13:08

skills jokes skrev:hej,
titlen var nok lidt underligt, men det er lidt svært at finde på en title til mit spørgsmål:
jeg har lavet et lille "spil" med jframe som bare er en skærm på 700 * 600 pixel og så er der et billede af en person som kan gå ved at klikke på "w" eller "pil op" eller "s" eller "pil ned" ovs.
jeg prøvede at lægge det ud til download, men jeg stødte på et lille problem: når man downloader spillet kan man ikke se nogle af billederne kun de default ting som man kan lave som fks. en string eller en box eller noget i den stil,
jeg går ud fra at det er fordi billederne er på min computer og jeg laver en sti hen til dem i programmet og når nogle downloader spillet vil de ikke kunne se billederne fordi de ikke har dem på deres computer.
altså jeg har prøvet at lægge en mappe ud til download med billederne og spillet og lave en sti hen til mappen fra "c:", meen det virker heller ikke :\
så hvordan kan jeg gøre så billederne på en måde er inde i spillet eller kommer med når man downloader det og så på en eller anden måde finder de billeder?

tak ;)
Prøv at gøre kildekoden samt billederne tilgængelig for mig,
så kikker jeg på det.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg: 125
Tilmeldt: 12. sep 2013, 17:03

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af skills jokes » 31. dec 2013, 01:40

kode:

Kode: Vælg alt

package pack1;

import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Image;
import java.awt.event.KeyAdapter;
import java.awt.event.KeyEvent;

import javax.swing.ImageIcon;
import javax.swing.JFrame;

public class Game extends JFrame{
	
	String keyPressed = ("");
	String lol = ("");
	Image Background;
	Image Player;
	Image PlayerLeft;
	Image PlayerRight;
	Image key;
	Image Player_RightKey;
	Image Player_LeftKey;
	Image grass;
	Image grassEnd;
	Image dirt;
	Image dirtEnd;
	private Graphics dbg;
	private Image dbImage;
	int keyX = 390;
	int keyY = 465;
	int X_playerX = -1000;
	int X_playerY = -1000;
	int Y_playerX = -1000;
	int Y_playerY = -1000;
	int keyPressedX = -1000;
	int keyPressedY = -4000;
	int x = 35;
	int y = 381;
	
	public Game(){
		//blocks
		ImageIcon blocks_dirtEnd = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//blocks//dirtEnd.png");
		ImageIcon blocks_dirt = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//blocks//dirt.png");
		ImageIcon blocks_grass = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//blocks//grass.png");
		ImageIcon blocks_grassEnd = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//blocks//grassEnd.png");
		dirtEnd = blocks_dirtEnd.getImage();
		dirt = blocks_dirt.getImage();
		grass = blocks_grass.getImage();
		grassEnd = blocks_grassEnd.getImage();
		//Item Images
		ImageIcon Item_key = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//Key.png");
		key = Item_key.getImage();
		//Player Images
		ImageIcon PlayerImages_PlayerRight = new ImageIcon ("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Player//Test//TestPlayer_right.png");
		ImageIcon PlayerImages_PlayerLeft = new ImageIcon ("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Player//Test//TestPlayer_left.png");
		ImageIcon PlayerImages_PlayerRightKey = new ImageIcon ("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Player//Test//TestPlayer_rightKey.png");
		ImageIcon PlayerImages_Player = new ImageIcon ("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Player//Test//TestPlayer.png");
		ImageIcon PlayerImages_PlayerLeftKey = new ImageIcon ("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Player//Test//TestPlayer_LeftKey.png");
		Player = PlayerImages_Player.getImage();
		PlayerLeft = PlayerImages_PlayerLeft.getImage();
		PlayerRight = PlayerImages_PlayerRight.getImage();
		Player_RightKey = PlayerImages_PlayerRightKey.getImage();
		Player_LeftKey = PlayerImages_PlayerLeftKey.getImage();
		//Scenes
		ImageIcon Scene_Background = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//BackgroundColor.png");
		Background = Scene_Background.getImage();
		//Game Properties
		setTitle("Impossible Minecraft _ Version 0.01");
		setSize(800, 600);
		setResizable(false);
		setLocationRelativeTo(null);
		setVisible(true);
		setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
		addKeyListener(new AL());
	}
		
		public static void main(String[] args){
			new Game();
		}
		
		public class AL extends KeyAdapter{
			public void keyPressed(KeyEvent e){
				int keyCode = e.getKeyCode();
				if(keyCode == e.VK_LEFT || keyCode == e.VK_A){
					x -= 5;
					Player = PlayerLeft;
				}else if(keyCode == e.VK_RIGHT || keyCode == e.VK_D){
					x += 5;
					Player = PlayerRight;
				}else if(keyCode == e.VK_DOWN || keyCode == e.VK_S){
					y += 5;
				}else if(keyCode == e.VK_SPACE || keyCode == e.VK_W || keyCode == e.VK_UP){
					y -= 5;
				}
				if(y >= 385 && x <= 575){
					y -= 5;
				}
				if(x >= 580 && x <= 655){
					y = 421;
					if(x == 580 && Player == PlayerLeft){
						y = 381;
						x = 555;
					}
				}
				if(x == 580){
					x += 5;
				}
				if(x <= -15){
					x += 5;
				}
				if(x >= 390){
					keyX = -1000;
					keyY = -1000;
					PlayerRight = Player_RightKey;
					PlayerLeft = Player_LeftKey;
				}
				if(keyCode == e.VK_F1){
					//keyPressed
					keyPressedX = 10;
					keyPressedY= 40;
					keyPressed = ("keyPressed: null");
					//position (x, y)
					X_playerX = 10;
					X_playerY = 60;
					Y_playerX = 10;
					Y_playerY = 80;
					//stop f1
				}else if(keyCode == e.VK_F2){
					//keyPressed
					keyPressedX = -1000;
					keyPressedY= -1000;
					keyPressed = ("keyPressed: null");
					//position (x, y)
					X_playerX = -1000;
					X_playerY = -1000;
					Y_playerX = -1000;
					Y_playerY = -1000;
				}
				if(y >= 465){
					y -= 5;
				}
				if(y == 421 && x == 655){
					x = 660;
					y = 461;
				}
				if(x == 660 && Player == PlayerLeft){
					y = 421;
					x = 625;
				}
			}
		}
		
		
		public void paint(Graphics g){
			dbImage = createImage(getWidth(), getHeight());
			dbg = dbImage.getGraphics();
			paintComponent(dbg);
			g.drawImage(dbImage, 0, 0, this);
		}
		
		public void paintComponent(Graphics g){
			//Background stuff
			g.drawImage(Background, 0, 0, this);
			g.drawImage(key, keyX, keyY, this);
			//text
			g.drawString("X: " + x, X_playerX, X_playerY);
			g.drawString("Y: " + y, Y_playerX, Y_playerY);
			g.drawString(keyPressed, keyPressedX, keyPressedY);
			//Player stuff
			g.drawImage(Player, x, y, this);
			//blocks
			//layer 1
			g.drawImage(grass, 0, 480, this);
			g.drawImage(grass, 40, 480, this);
			g.drawImage(grass, 80, 480, this);
			g.drawImage(grass, 120, 480, this);
			g.drawImage(grass, 160, 480, this);
			g.drawImage(grass, 200, 480, this);
			g.drawImage(grass, 240, 480, this);
			g.drawImage(grass, 280, 480, this);
			g.drawImage(grass, 320, 480, this);
			g.drawImage(grass, 360, 480, this);
			g.drawImage(grass, 400, 480, this);
			g.drawImage(grass, 440, 480, this);
			g.drawImage(grass, 480, 480, this);
			g.drawImage(grass, 520, 480, this);
			g.drawImage(grass, 560, 480, this);
			//layer 2
			g.drawImage(dirt, 0, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 40, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 80, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 120, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 160, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 200, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 240, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 280, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 320, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 360, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 400, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 440, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 480, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 520, 520, this);
			g.drawImage(dirt, 560, 520, this);
			g.drawImage(grass, 600, 520, this);
			g.drawImage(grass, 640, 520, this);
			//layer 2
			g.drawImage(dirt, 0, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 40, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 80, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 120, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 160, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 200, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 240, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 280, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 320, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 360, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 400, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 440, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 480, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 520, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 560, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 600, 560, this);
			g.drawImage(dirt, 640, 560, this);
			g.drawImage(grass, 680, 560, this);
			g.drawImage(grass, 720, 560, this);
			g.drawImage(grass, 760, 560, this);
			//repaint
			repaint();
		}

}
download billederne her:
http://d01.megashares.com/dl/R1PNpBo/Im ... eMinecraft
----------------------------------------------------------------
håber du kan hjælpe mig med at fixe mit problem :D
takser ;)
Senest rettet af skills jokes 31. dec 2013, 03:23, rettet i alt 2 gange.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg: 125
Tilmeldt: 12. sep 2013, 17:03

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af skills jokes » 31. dec 2013, 01:44

spillet er ikke så godt, men jeg prøver mig lidt frem :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg: 882
Tilmeldt: 26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af cristian » 4. jan 2014, 12:27

Har ikke lige fået kikket på det, men kikker på det her senere i dag ,)

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg: 125
Tilmeldt: 12. sep 2013, 17:03

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af skills jokes » 5. jan 2014, 20:36

okay, hæld og lykke :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg: 882
Tilmeldt: 26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af cristian » 8. jan 2014, 12:00

Hey Skills.

Problemet som jeg ser det ligger i at du har valgt at ligge dine billeder på skrivebordet i stedet for inde i dit program.
I netbeans prøv at hive billederne ind fra skrivebordet i dit projekt under source packages -> Game og lav din sti om fra

ImageIcon blocks_dirtEnd = new ImageIcon("C://Users//test//Desktop//GameProjects//ImpossibleMinecraft//Scenes//blocks//dirtEnd.png");

til

ImageIcon blocks_dirtEnd = new ImageIcon("billed1.png");

Byg dit program og se om det løser dit problem.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg: 125
Tilmeldt: 12. sep 2013, 17:03

Re: [java] billeder i programmet i stedet for at finde dem?

Indlæg af skills jokes » 11. jan 2014, 00:04

hej,
det virker ikke helt endu ^^
jeg lægger mine billeder i min src folder (jeg bruger eclipse)
og når jeg så henter dem i mit program, og køre det kan jeg se billederne og alting virker, men når jeg så exporter det og derefter åbner filen, ser jeg alt andet end billederne (altså teksten).

og jeg syntes det var på tiden med en video xD : http://www.youtube.com/watch?v=7eIaUW2HyRE

(jeg skrev extracte i stedet for exporte nogle gange, :o)

tak, håber du kan finde ud af at løse det :O gl

Besvar