Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

I dette forum kan du stille spørgsmål til Objective-C programmering og udvikling til Apple´s iPhone, iPad og Mac platforme.
Besvar
Jensen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. apr 2015, 21:08
Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

Indlæg af Jensen » 13. apr 2015, 11:03

Hvordan får man en valgt celle fra et tableview til at blive overført til fx. En label i andet view. Eller skal det evt gøres på en helt anden måde.
Det der er tanken er at bruger får nogle valgmuligheder, vælger på den måde en værdi der skal bruges. Håber at kunne få lidt hjælp her..

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

Indlæg af cristian » 13. apr 2015, 14:16

Hvad hedder det objekt (type) du skal indsætte data i?

Går ud fra det er en table som vi alle kender, men hvilken type?
Hvis det er et GUI program og du har drag / dropped elementet, prøv at hover det og giv dens objekt navn.

Jensen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. apr 2015, 21:08

Re: Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

Indlæg af Jensen » 14. apr 2015, 11:21

Det der er tanken er at der skal være nogle valgmuligheder der kan vælges imellem og så bliver den valgte værdi indsat i fx et label.. Jeg har prøvet at lave et tableview med værdierne i. Værdien fra den valgte celle kommer ikke med over på den side hvor label er.. Tænker om det noget kode omkring segue jeg ikke kan finde ud af. Eller om det er på en helt anden måde det skal være på?
Brugeren af app skal ikke selv skrive en tekst eller værdi i et felt men vælge mellem nogle valgmuligheder.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

Indlæg af cristian » 14. apr 2015, 11:45

Har du et billede af hvordan det burde se ud og virke? Kan ikke lige forestille mig det.

Jensen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. apr 2015, 21:08

Re: Data fra en tableviewcelle til et nyt view?

Indlæg af Jensen » 14. apr 2015, 12:02

Det kunne være at du som bruger skal lave en profil. fx alder og du skal vælge din alder .. Som indsættes på din profil.

Besvar