Mht. Mit projekt i java.

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
massi27@live.dk
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:1. dec 2015, 12:24
Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af massi27@live.dk » 1. dec 2015, 12:29

Hey Nemprogrammering.

Min gruppe og jeg er i gang med et program, hvor man kan oprette bruger, logge ind, se arrangementer, tilmelde og framelde arrangementer.

Problemet er bar at hvordan kan man lave en opret bruger, sådan så når man taster sit nye brugernavn og password ind i programmet så gemmes det automatisk inde i systemet? Sådan så man næste gang logger på er oprettet?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af jepperask » 3. dec 2015, 19:10

Er det et offline program? Eller skal enhver kunne logge ind i deres version af jeres program? Hvis offline, kan i enten lave en fil i gemmer oplysningerne i, eller en lokal-database (SQLite f.eks) og hvis online kan i lave en database på et domæne.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af cristian » 3. dec 2015, 21:36

Det mest omstændige er databasen. Uden at vide hvilke fag i normalt har og hvad i har fokus på så kan i jo gøre følgende.

Lav et EER diagram over jeres DB
Kod jeres DB - http://www.w3schools.com/sql/default.asp
Opret et Java/Dynamic website projekt
Lav en db klasse for hvor i laver forbindelse til jeres DB og trækker et resultset.
Lav det som en prepared statement (imod SQL injection)
Lav det som en singleton klasse.
Lav en simple login HTML form hvor i linker jeres Java/JSP
Send jeres prepared statement mod jeres DB.

Now do the opposite xD Verify a user.
Overstående er ikke meningen skal være den store hjælp udover i ved hvad i kan gå i gang med at Google.

At sætte en MySQL server op i en VM (Virtualbox) er en smal sag. Hvis det ikke er med i jeres projekt så tror jeg også at jeg har et VM image liggende til det.

Hvis i vil have nogle kode eksempler (uden vi laver det for jer) eller feedback på hvad i har lavet så skriv tilbage i jeres tråd.

massi27@live.dk
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:1. dec 2015, 12:24

Re: Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af massi27@live.dk » 5. dec 2015, 12:25

Jeg vil meget gerne sende mappen med alle filer fra projektet, hvis det er. Men hvor og hvordan kan jeg sende den så kan se hvad jeg mener?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af jepperask » 5. dec 2015, 12:40

massi27@live.dk skrev:Jeg vil meget gerne sende mappen med alle filer fra projektet, hvis det er. Men hvor og hvordan kan jeg sende den så kan se hvad jeg mener?
Tror det nemmeste er at du beskriver præcist hvordan det skal fungere.. det er slet ikke sikkert at der er behov for en database.

Du kan eventuelt uploade det på github.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mht. Mit projekt i java.

Indlæg af cristian » 5. dec 2015, 20:41

det er slet ikke sikkert at der er behov for en database
Det er dog langt det nemmeste, en DB er jo bare en omstændig tekst fik som bliver administeret for dig.
Hvis ikke du laver en DB kan du lave noget XML, din egen semikolon tekst fil / andet men det er langt mere omstændigt.
Du kan i Java også importere en lille DB (agtigt something something) som du kan arbejde med. Men du går glip af en masse som f.eks MySQL giver med.
Jeg vil meget gerne sende mappen med alle filer fra projektet, hvis det er. Men hvor og hvordan kan jeg sende den så kan se hvad jeg mener?
Giv hellere en mere omstændig forklaring af hvad det er i vil opnå end
Min gruppe og jeg er i gang med et program, hvor man kan oprette bruger, logge ind, se arrangementer, tilmelde og framelde arrangementer.
Er det en Java GUI eller en Java/JSP side.
Hvor ligger jeres erfaringer? Java, JSP, SQL (Sequel), HTML5, CSS3 Andet?
Hvor lang tid har i?
Hvilken uddanelse er det i forbindelse med?
Hvor ligger jeres fokus for hvad der skal fungere bedst? Hvis tiden gør i ikke kan nå alt.
Hvordan vil du / i beskrive projektet overfor en ikke IT kyndig person for hvad hvilken problemstilling jeres projekt løser?
Andet info i syntes er relevant for vi bedst kan hjælpe jer.
Du kan eventuelt uploade det på github.
Også en mulighed som Jeppe skriver.

Besvar