Sortering af liste

I dette fora kan du stille spørgsmål om Microsoft Excel og regneark generelt.
Besvar
NKBN
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. jun 2018, 16:22
Sortering af liste

Indlæg af NKBN » 19. jun 2018, 16:30

Hej..

Sidder med en liste med rigtig mange data, Ideen er at jeg gerne vil adskille dem i grupper på forskellige faner (Det tager en krig manuelt)
F.x er der en del poster der starter med Facebk ?? .. (fx Facebk 204, Facebk 2074 ..etc)

Der må være en funktion der kan gå ind og sige .... Facebk, Den her post skal flyttes over i fx Ark2

Håber I kloge mennesker kan hjælpe mig her :)

MVH Niels Kristian Bjerregaard

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Sortering af liste

Indlæg af cristian » 19. jun 2018, 18:35

Hej Niels.
Hvordan har du adgang til data'en? Ligger de i en fil som du importer i Excel som f.eks. En tekst fil med en separator.

Eksempel
kolunne1;kolunne2;kolunne3;kolunne4;kolunne5
Går opgaven ud på at du bare gerne vil være i stand til at søge efter X, og hvis X findes så skal dette rykkes til et nyt dokument?
Eller søger du alle muligheder for at kunne søge i data?

NKBN
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. jun 2018, 16:22

Re: Sortering af liste

Indlæg af NKBN » 19. jun 2018, 21:30

Hej.

Det er en .xlsx fil.
Men min opgave er at lave formlen så at listen i næste måned automatisk deler sig ud, så vi undgår manuelt at skulle flytte rundt på posterne

Besvar