Hjælp til fejl i begynder-hjemmeside

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
mepe14
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:8. sep 2014, 16:28
Hjælp til fejl i begynder-hjemmeside

Indlæg af mepe14 » 8. sep 2014, 18:29

Hej alle på NemProgrammering.dk :)

Jeg er ved at lære at programmere, og jeg har derfor lavet en grundlæggende hjemmeside, hvor forskellige muligheder er illustreret, så jeg kan gå tilbage i hjemmesiden og se hvordan man skal gøre det, når jeg engang skal til at programmere en rigtig side.

Jeg har dog et par fejl, på siden, som jeg ikke helt forstår, og jeg håber der er en venlig sjæl, som lige har lyst til at hjælpe med at finde fejlene. Jeg begyndte med at programmere for en uge siden, så der er nok mange fejl, og siden er ikke lavet for at være flot. Kun som en form for "noter" om hvordan man gør ting, så det er kun begynder-niveau.

Jeg har vedhæftet en .zip-fil, hvori der er et par .html-filer, billeder og .css i oplæget, hvilke alle ligger i samme mappe(der mangler dog et billede ved navn "boxmodel" da filen er for stor. Og her er nogle af de fejl jeg ikke forstår:

- Hvorfor bliver billedet(car.jpg) ikke vist på siden? Det har virket for nyligt, men er pludselig blevet væk?
- Den grønne tabel længere nede på siden virker stort set ikke. Hvordan kan det være?
- Hvorfor virker æøå ikke? Jeg har brugt charsettet: ISO-8859-1 som jeg har fået besked på? Dette har også virket tidligere.

Jeg vil på forhånd sige mange tak, hvis nogle giver sig tid til at kigge på det! :)

-->Download fil fjernet af mod<--

Mvh. Mathias

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hjælp til fejl i begynder-hjemmeside

Indlæg af ThomasI » 9. sep 2014, 21:00

Hej Mathias,

Prøv at lægge din kode ind i en sandbox som denne:

http://cssdesk.com/

På den måde kan vi nemmere gå til din kode og behøver ikke downloade og sætte dine sider op for at tjekke efter dine fejl. ;)

Mvh.

Besvar