Hjælp til links med div tag

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
Gilarska
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:20. jan 2015, 19:56
Hjælp til links med div tag

Indlæg af Gilarska » 20. jan 2015, 20:07

Hejsa

Jeg er ved at lave en side og har et problem med mine links. Jeg har lavet 3 div'er, en i toppen, en i venstre side som skal fungere som menu og en i højre side, hvor indholdet skal vises.

Kan jeg ved hjælp af CSS, lave et eller flere link i venstre div som så viser en ny side i højre div.

Hvordan gør jeg evt. Det??

Håber i forstår hvad jeg mener.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hjælp til links med div tag

Indlæg af ThomasI » 22. jan 2015, 17:03

Hej Gilarska,

Dette kan du kun opnå med iframes, hvilket jeg ikke vil anbefale dig at begynde at bruge.

Tror, at det handler om at forstå, hvordan en hjemmeside bygges op. Når indhold ændres er det typisk fordi du skifter side. Men fordi din side du kommer til har nøjagtig samme strukutur og layout som den du var på før, så ligner det blot at det kun er en lille del af det indhold der er på siden der skifter. Men i virkeligheden er det hele siden skifter, men det er kun et bestemt området der ændre sig.

Så, med din navigation skal du gøre det at dine links til venstre linker til en side som ligner den du er på med samme layout og det hele, men på den nye side har du så udfyldt noget andet i højre div (indholdet). På den måde går du fra en side til en anden, hvor der så sker noget nyt i højre side.

En hjemmeside er bygget op af MANGE filer, ikke bare en, hvor indholdet ændres dynamisk.

Giver det mening?

Besvar