kan man lave spil??

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
kan man lave spil??

Indlæg af skills jokes » 27. okt 2013, 17:21

hej,
da jeg startede med at lære at programmere ville jeg lære at lave spil. men jeg var jo 100% ny til sådan noget så jeg søgte bare på "coding for beginners" på youtube.com
og så fandt jeg html guides, og lige siden har jeg bare set html guides og tutorials for at blive bedre. men egentlig vil jeg gerne lave et mini spil :)
så jeg ville bare lige spørge om det var mugligt at lave et spil i javascipt/html5 som fks. "www.ikariam.dk" eller et andet form for spil (bare ikke sådan noget spil hvor fks. der kommer en boks frem med nogle spørgsmål ovs. men et "rigtigt" spil)
hvis det er mugligt at lave sådan et spil, hvordan lær jeg det? hvis nogle kunne sende mig nogle video guides ville det være awsome :D (jeg er nok 4/10 i engelsk, så jeg ville være glad hvis de var danske. men engelsk er også fint)

tak :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: kan man lave spil??

Indlæg af cristian » 27. okt 2013, 17:39

skills jokes skrev:hej,
da jeg startede med at lære at programmere ville jeg lære at lave spil. men jeg var jo 100% ny til sådan noget så jeg søgte bare på "coding for beginners" på youtube.com
og så fandt jeg html guides, og lige siden har jeg bare set html guides og tutorials for at blive bedre. men egentlig vil jeg gerne lave et mini spil :)
så jeg ville bare lige spørge om det var mugligt at lave et spil i javascipt/html5 som fks. "www.ikariam.dk" eller et andet form for spil (bare ikke sådan noget spil hvor fks. der kommer en boks frem med nogle spørgsmål ovs. men et "rigtigt" spil)
hvis det er mugligt at lave sådan et spil, hvordan lær jeg det? hvis nogle kunne sende mig nogle video guides ville det være awsome :D (jeg er nok 4/10 i engelsk, så jeg ville være glad hvis de var danske. men engelsk er også fint)

tak :D
Dette spil er lavet med HTML5 og Javascript hvis ikke jeg husker forkert.
Så det er bestemt muligt. Følg linket.

http://www.cuttherope.ie/

Men jeg ville foreslå at hvis dette er hvad du ville, så start op fra bunden. Med de videoer der er her på sitet omkring HTML5, CSS3, Javascript og så investerer i nogle bøger og byg videre på den viden. Der er ingen hurtig vej til målet på dette emne.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03

Re: kan man lave spil??

Indlæg af skills jokes » 27. okt 2013, 17:42

tak nu ved jeg at man kan lave "rigtige" spil.
men jeg vil stadig gerne bede om et link til et "noob" venlig guide :)

tak :D

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: kan man lave spil??

Indlæg af Daniel » 27. okt 2013, 17:54

Man kan bestemt lave spil ud fra JavaScript, jeg arbejder som frivillig for et tysk firma som har lavet flere browser spil.
Mange anbefaler at man kigger på jQuery når det gælder spilprogrammering til nettet, men jQuery er langsommere end JavaScript, så et stort spil bør ikke kodes i jQuery men i JavaScript. :)

Start eventuelt ud med at se NemProgrammerings JavaScript videoer, og gå så videre til noget mere avanceret, tjek eventuelt thenewboston ud med hans JavaScript videoer, som du finder her.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: kan man lave spil??

Indlæg af Pennywise » 27. okt 2013, 20:43

Det her er lidt off-topic men for pokker da hvor er det et sødt kræ i det spil du linker til.

Det er næsten mere vanedannende end Angry Birds :o

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: kan man lave spil??

Indlæg af cristian » 27. okt 2013, 20:53

Pennywise skrev:Det her er lidt off-topic men for pokker da hvor er det et sødt kræ i det spil du linker til.

Det er næsten mere vanedannende end Angry Birds :o
Ja Om Nom er et sød grøndt "monster".
Jeg har haft mange timers hygge med at spille det med min egen dreng på Ipad.

Hvis man gerne ville vide mere om hvordan spillet blev bygget fra objectiv-c til javascript,
så kan man læse lidt mere om det her.

http://www.cuttherope.ie/dev/

Forhindringer mm.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: kan man lave spil??

Indlæg af scootergrisen » 28. okt 2013, 11:31

Der er en liste her med game engines : http://html5gameengine.com/

Besvar