Iframe

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
Iframe

Indlæg af cristian » 2. nov 2013, 16:14

se eksempel http://www.mnrb.dk

Når man laver en tabel med en række og en celle.
Hvordan får man så en iframe til at fylde den celle ud på den vertikale led?

Det lader til at være et større problem på The World Wide Web.
Men der lader (ikke hvor jeg har kikket) til at være en løsning uden at involvere javascript og jeg skal komme efter dig.

tak på forhånd.

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af MrLundholm » 2. nov 2013, 22:09

Så vidt jeg kan se er din iframe fyldt helt ud i højde og bredde, men din css (width: 100&; height: 100%)
Lige et par gode råd:
Hold YouTube Videoen's format - ingen har lyst til at se en video med et forkert format!
Lad vær med bruge tables selvom det er nemt. Google vil ikke forstår indholdet korrekt. (Har selv brugt tables - det tror jeg de fleste har, og det er et godt sted at starte)
Du har lavet hele din side i % - dårlig måde at gøre det responsivt på. Brug i stedet media-query eller lad vær med at gøre det respontsivt.

Husk at det konstruktiv kritik! :)
Held og lykke med hjemmesiden!

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af scootergrisen » 3. nov 2013, 04:22

Lige når man starter videoen så står der af afspilleren er for lille.
Man kan ikke rigtig se videoen når den er så lille.
Så hellere vise den i større størrelse uden eller fjern 3 billeder også videoen fylder 4 felter.
På min hjemmeside bruger jeg width="711" height="400".
Hvis du viser 16:9 videoer så er bredden gange 1,7775 højden så passer det med aspect ratioen.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af cristian » 3. nov 2013, 10:40

Så vidt jeg kan se er din iframe fyldt helt ud i højde og bredde, men din css (width: 100&; height: 100%)
Ja ok, Chrome kan finde ud af det men firefox og IE kan ikke :) De gør den afspilleren mindre en tabellens højde.
Lad vær med bruge tables selvom det er nemt. Google vil ikke forstår indholdet korrekt. (Har selv brugt tables - det tror jeg de fleste har, og det er et godt sted at starte)
Jeg er ikke så nervøs for om Google kan indekserer siden eller ej :) Tabellerne er en god måde at vise indhold på, når det er billeder med mere der skal stå
i nogenlunde orden.

Ellers skulle jeg float det første billed left og lave en margin-left på det første billedes brede? Eller lave det som positioner.
Hvordan ville du selv gøre det? ,)
Brug i stedet media-query
Media-querys er lækre, men er ikke selv nået dertil endnu.
Husk at det konstruktiv kritik!
,)

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af MrLundholm » 3. nov 2013, 15:57

Ja, du skal floate billederne til venstre og så en margin-left, så du kan få mellemrum mellem billederne, det er helt klart den bedste løsning - så er du sikker på at få sammen resultat i alle browsers!

En ide til din YouTube-film:
Du kan lave det til et billede og så den kommer op i stort ved hjælp lightbox eller fancybox.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af scootergrisen » 3. nov 2013, 16:12

Du kunne også bruge hele bredden i browseren så er der bedre plads til at gøre videoen stor i stedet for nu hvor der er tomt til højre og venstre.

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af MrLundholm » 3. nov 2013, 16:13

scootergrisen skrev:Du kunne også bruge hele bredden i browseren så er der bedre plads til at gøre videoen stor i stedet for nu hvor der er tomt til højre og venstre.
Hvis brugerne nu sidder med en lille skærm vil dette være svært

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af scootergrisen » 3. nov 2013, 17:31

MrLundholm skrev:Hvis brugerne nu sidder med en lille skærm vil dette være svært
Syntes du det er bedre der er margin til højre og ventre på en lille skærm ?

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af MrLundholm » 3. nov 2013, 19:53

scootergrisen skrev:Syntes du det er bedre der er margin til højre og ventre på en lille skærm ?
Ikke nødvendigvis, men i dette tilfælde ville det, for hvis brugeren sidder med en lille skærm, så vil YouTube filmen være meget lille og hvis brugeren sidder med en STOR skærm, vil filmen være meget stor (for stor måske)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af cristian » 3. nov 2013, 20:25

scootergrisen skrev:
MrLundholm skrev:Hvis brugerne nu sidder med en lille skærm vil dette være svært
Syntes du det er bedre der er margin til højre og ventre på en lille skærm ?
Når jeg kommer til medie-query så ville jeg fjerne margin i siderne når skærmen når en vis størrelse i tommer.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af scootergrisen » 4. nov 2013, 03:51

Syntes også det er bedre ikke at have margin på små skærme men det finder du hurtigt ud af ved at teste diverse sider.
Du kan gøre det i Firefox med Ctrl+Shift+M eller i webudvikler menuen også responsivt design-visning.
Så kan du teste for eksempel 320 pixels i bredden hvilket jeg regner med er de mindste skærmbredde man møder på de telefoner der har en browser.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Iframe

Indlæg af cristian » 4. nov 2013, 11:16

scootergrisen skrev:Syntes også det er bedre ikke at have margin på små skærme men det finder du hurtigt ud af ved at teste diverse sider.
Du kan gøre det i Firefox med Ctrl+Shift+M eller i webudvikler menuen også responsivt design-visning.
Så kan du teste for eksempel 320 pixels i bredden hvilket jeg regner med er de mindste skærmbredde man møder på de telefoner der har en browser.
Det kan vi godt blive enige i.

Besvar