tegne-program / paint

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
tegne-program / paint

Indlæg af skills jokes » 7. nov 2013, 16:04

hej,
så jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave et tegne program fordi jeg har den her ide om at man kan lave en div (wrap) og en masse div'er på 0.5px eller mindre som er overalt indeni den
og så når man klikkede et eller andet sted inden for wrap ville alt hvad man havde musen over (hover) blive en anden farve (fks. sort, blå grøn, gul)
men før jeg begynder med at prøve det og bruge en masse af min tid på det, vil jeg lige vide om det overhovet er muligt at lave sådan et program med css & html & javascript??
så vær sød at sig mig om det kan lade sig gøre at lave et "tegne-program" i html & css & javascript.

tak :D

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af MrLundholm » 7. nov 2013, 16:15

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det svære bliver hvis man holder musen inde og den så skal tegne hele den linje hvor man holder musen nede :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af cristian » 7. nov 2013, 16:58

skills jokes skrev:hej,
så jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave et tegne program fordi jeg har den her ide om at man kan lave en div (wrap) og en masse div'er på 0.5px eller mindre som er overalt indeni den
og så når man klikkede et eller andet sted inden for wrap ville alt hvad man havde musen over (hover) blive en anden farve (fks. sort, blå grøn, gul)
men før jeg begynder med at prøve det og bruge en masse af min tid på det, vil jeg lige vide om det overhovet er muligt at lave sådan et program med css & html & javascript??
så vær sød at sig mig om det kan lade sig gøre at lave et "tegne-program" i html & css & javascript.

tak :D
Jokke min ven :)
Du er en fyr med krudt i røven, men nu begynder jeg snart at slette dine indlæg.

For du spøger rigtig meget om det samme, med en lille twist hver gang.
Og du kommer ikke rigtig i gang med noget af det, hvilket er rigtig ærgerligt.

Jeg ville gerne hjælpe dig og det ville de andre også, men hvis du aldrig kommer videre end fra ide.
Og ligger noget realt tid i det. Så kan vi "hjælpe" dig fra nu og de næste 10 år uden at du kommer videre.

Jeg kan huske noget om at du ikke er så gammel igen, så du må få dine forældre til at hjælpe dig økonomisk
med at komme på nogle små "kurser" der holdes rundt omkring. Så du i det mindste kan komme i gang med noget kode.
Fanden hvis alt glipper så skal jeg nok selv give dig nogle kurser i diverse emner.

Men ikke flere indlæg før du har valgt
Om du skal lave ville lave hjemmesider eller programmer, for at begynde på begge er for meget for hvem som helst.
Og jeg bestemmer nu hver mindre man fjerner min moderator status at hvis du skal lave programmer og spil så skal du lære Java. For det er den vej man lærer skidtet :)

Console.Printline('Kod for satan');

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af Daniel » 7. nov 2013, 17:31

Et godt råd, lyt til Cristian, han ved hvad han snakker om, og han er en af dem som også har erfaringen bag sig, en ting er teori, men det giver aldrig så meget som erfaring. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: tegne-program / paint

Indlæg af ThomasI » 7. nov 2013, 20:17

Du er en vis mand Cristian ;-)

Men du har helt ret! ;) - Det er fint med spørgsmål her på forum, men man skal også huske på at der sidder personer i den anden ende og bruger til på at hjælpe. Når en som "jokke" så dagen efter spørger på et nyt emne, ja så kan det godt blive lidt frustrerende og man mister lysten til at svare i dybten.

Altså, hvis man ikke virker til at gå i dybten med sine ideer og vil arbejde videre med det, så skal man nok heller ikke forvente, at folk her inde vil servere svar på alle spørgsmål på et sølvfad! ;)

Men hey Jokke, find ud af hvad du helst vil og blir god til det - så kan du altid prøve alt det andet senere - du har masser af tid :D (tror jeg)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af scootergrisen » 8. nov 2013, 09:28

Du kan bruge <canvas> til at tegne på.
Jeg har lavet den her hvor man kan tegne på <canvas> med markøren http://netkoder.dk/netkoder/eksempler/eksempel0074.html

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: tegne-program / paint

Indlæg af ThomasI » 8. nov 2013, 13:26

@Scootergrisen

Det er faktisk meget fedt lavet! :D

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03

Re: tegne-program / paint

Indlæg af skills jokes » 8. nov 2013, 22:27

i må undskylde at jeg spørg om det samme hele tiden :\
jeg prøver at lære mig selv c++ og fra nu af vil jeg kun spørge om ting som fks. hvis min kode(r) ikke virker!!!
:D

tak :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af cristian » 9. nov 2013, 12:07

skills jokes skrev:i må undskylde at jeg spørg om det samme hele tiden :\
jeg prøver at lære mig selv c++ og fra nu af vil jeg kun spørge om ting som fks. hvis min kode(r) ikke virker!!!
:D

tak :)
Som jeg sagde så skal du lære Java hvis du skal have hjælp fra mig omkring programmer.
Og jeg ved ikke hvor stor C++ viden er her på forummet, da det ikke er det der beskæftiges med.

chr10
Entusiast
Entusiast
Indlæg:38
Tilmeldt:29. sep 2011, 17:13

Re: tegne-program / paint

Indlæg af chr10 » 12. nov 2013, 23:33

du kan sende mig en privat besked så kan jeg godt prøve at hjælpe dig med det.

Har selv lavet et lille pogram du kan tjekke det ud hvis du har lyst http://multicraft.dk/Paint/
M.V.H Chrsitian Madsen

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af Daniel » 13. nov 2013, 00:43

Eventuelt kan du også tjekke disse tutorials ud fra phpacademy.org. :)
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... xUMY-q-7f0

supermario
Entusiast
Entusiast
Indlæg:32
Tilmeldt:22. feb 2012, 19:28
Geografisk sted:Danmark
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af supermario » 14. nov 2013, 08:01

@Scootergrisen

Det er superfedt lavet, det du har lavet hvor man kan male på lærredet!

Er det en kode du vil dele? Jeg har nemlig planer om at få lavet min maleri-hjemmeside pæn på et tidspunkt. Og det er da en super fed feature, at have et sted på forsiden ;)

(Hvis ikke må jeg igang med videototurials, men engang imellem er det meget rart at tage en smutvej ;) )

Vh Peter

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af scootergrisen » 14. nov 2013, 10:12

Du bruger bare det kode du har lyst til.
Du kan læse her hvis du vil lære at tegne på <canvas> også er der en "næste side" i bunden : http://netkoder.dk/netkoder/kode_canvas ... uktion.php

Det kan være du kan optimere koden. Så kan du skrive dine forbedringer her hvis du finde en bedre måde at skrive det på.

supermario
Entusiast
Entusiast
Indlæg:32
Tilmeldt:22. feb 2012, 19:28
Geografisk sted:Danmark
Kontakt:

Re: tegne-program / paint

Indlæg af supermario » 14. nov 2013, 12:13

Mange tak :)

Besvar