hvilket cms er bedst

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
niels132
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:14. maj 2014, 08:20
hvilket cms er bedst

Indlæg af niels132 » 14. maj 2014, 08:22

hejsa I fora jeg har en tråd på www.tweeb.dk hvor jeg spørger om hvilket cms der er bedst og det kunne jeg godt bruge lidt hjælp til da jeg gerne vil have en hjemmeside op at køre I det som er bedst at bruge

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: hvilket cms er bedst

Indlæg af cristian » 14. maj 2014, 09:04

I min verden er intet CMS godt, og burde blive bygget fra bunden op.

Når det så er sagt, så kommer det an på hvad du skal bruge din side til. Da de forskellige CMS systemer har fordele og svagheder.
I forhold til kompleksitet, de features som de kommer med samt understøttelse fra deres community.

seerex
Entusiast
Entusiast
Indlæg:37
Tilmeldt:17. apr 2014, 17:23

Re: hvilket cms er bedst

Indlæg af seerex » 15. maj 2014, 12:34

Jeg kan stærkt anbefale Wordpress hvis du ønsker en visuel flot hjemmeside, som er ekstrem simpel at sætte op. Wordpress har en masse plugins der også giver en masse forskellig funktionalitet.

Wordpress har dog samme begrænsninger som alle CMS systemer - du er lidt bundet, og kan altså ikke frit gøre som du vil. Men for langt de fleste er dette ikke et problem (medmindre du laver nogle web applikationer med en masse php osv).

Jeg kan ikke udtale mig om andre CMS systemer, men har hørt Umbraco er meget brugt også, da det giver lidt mere frihed i forhold til wordpress, men er lidt mere kompliceret.

Men igen, det kommer an på hvad du skal bruge det til, og hvor meget tid du vil ligge i læringsprocessen. :) Personligt anbefaler jeg Wordpress, men det er fordi det lige er det jeg har arbejdet med og finder rigtig godt!

Håber du finder frem til det du søger :)

Crow
Rutineret
Rutineret
Indlæg:64
Tilmeldt:15. apr 2014, 11:24

Re: hvilket cms er bedst

Indlæg af Crow » 15. maj 2014, 12:43

selv foretrækker jeg ikke at bruge CMS, men at lære at bygge det hele fra bunden, men hvis du søger et CMS så burde du spørge dig selv hvad er dit behov, Wordpress er nok det letteste at komme igang med og har meget at byde på men på den anden side har den haft nogle sikkerhed's problemer. hvis du ønsker at gøre det sikkert ville jeg foreslå Drupal men den er så til gengæld lidt mere tung at komme igang med. alt i alt hvis man skal vil jeg sige drupal pga. sikkerhed men jeg vil selv aldrig bruge cms systemer hvis jeg har tiden til at sætte noget godt op :)

Henrik Halle
Entusiast
Entusiast
Indlæg:38
Tilmeldt:4. maj 2014, 09:22

Re: hvilket cms er bedst

Indlæg af Henrik Halle » 15. maj 2014, 17:40

Hvad med drupal, det har jeg hørt meget godt om?

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: hvilket cms er bedst

Indlæg af tobrukdk » 16. maj 2014, 16:17

Som nogle af de andre skriver så vil du mene at bygge det fra bunden er nok bedste , men som sagt jeg mener helt klart det kommer an på om hvilken type man er.

Skal det bare været klart på ingen tid eller hvad?

Jeg har bygget alle min sider fra bunden og jeg kan selv bestemme hvordan det skal virker. dog har jeg wordpress på min privat blog og ja jeg er okay med det.

Besvar