Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49
Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 11. jan 2015, 09:44

Hej Alle,

Så fik jeg endelig taget mig sammen og har her hen over weekend fået opdateret vores forum! Vi er gået fra version 3.0.8 (4 år gammel version), til 3.1.2, som blev frigivet lige inden jul, så det var lidt af et spring - MEN DET GIK! 8-)

Som i sikkert kan se er der sket en del. Ikke mindst er phpBB blevet mere sikker i den nye version, men der er også blevet ændret en del i layout og tilføjet en masse fede features. Jeg er personligt super glad for at vores forum nu er responsivt, så man hurtigt og nemt kan logge ind på mobilen og svare folk.

I kan læse mere om de nye tiltag i 3.1.X her: https://www.phpbb.com/about/launch/ , ellers så ved jeg at Scooter og Daniel sikkert også ved en masse mere om alt det nye i phpBB :!:

Der er stadig lidt småting her og der, som skal rettes / ændres, men alt i alt så synes jeg vi er ved at være i mål.

Håber i kan lide den nye version og at den gør jeres brugeroplevelse bedre :D

Mvh.
Thomas

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af scootergrisen » 12. jan 2015, 19:10

Tillykke :mrgreen:

Syntes også det er rart at phpBB er blevet mobilvenlig. Det havde jeg savnet et stykke tid.

Også er det 100 gange lettere at uploade mange filer/billeder i et emne end før hvor man skulle uploade en af gangen.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 12. jan 2015, 19:47

Tak Scooter!

Og det virker med PHP 5.6! (som vi jo snakkede lidt om på i andet forum ;) :D )

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af cristian » 12. jan 2015, 23:40

Nice at det nu virker på mobilen, det var godt nok et et irritations momenter for mig ved det ja gamle forum :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af scootergrisen » 25. jan 2015, 19:40

Drop down menuen virker dog ikke i foummet lige nu.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 25. jan 2015, 20:07

Hej Scooter,

Tester du på mobilen? Der virker den nemlig ikke nej...

Bootstrap har det ikke godt med phpbb, og derfor var jeg nød til at kode en "kopi" af den nav der bruges på resten af sitet i hånden.

Og her har jeg ikke lige fået lavet en menu der virker på mobil endnu... ;)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af scootergrisen » 25. jan 2015, 21:02

Jeg gjorde bare vinduet mindre.
Jeg har endnu ikke fået min menu i forummet endnu.
Men det skal være den samme menu, jeg gider ikke det med at have en kopi også menuen ikke er helt ens.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af jepperask » 12. okt 2015, 14:49

Er det muligt at få en form for 'shoutout-box', hvor man kan chatte/stille mindre spørgsmål, som ikke nødvendigvis kræver en tråd?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 12. okt 2015, 19:50

Hej Jeppe,

Jeg kender umiddelbart ikke til sådan et plugin til phpBB - Er der dog nogen der gør, så vil jeg gerne tage et kig på det og se om det kunne være interessant for siden :-)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af jepperask » 13. okt 2015, 18:38

ThomasI skrev:Hej Jeppe,

Jeg kender umiddelbart ikke til sådan et plugin til phpBB - Er der dog nogen der gør, så vil jeg gerne tage et kig på det og se om det kunne være interessant for siden :-)
Hehe cool! Nu vi er ved det, kunne vi jo lave en 'poll' her på forummet også, for at se om der er interesse for nye ændringer som bliver taget op. :-)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 14. okt 2015, 15:49

Hej Jeppe,

Daniel har på en PM forslået noget ligende det her: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2315411

Det eneste jeg har imod sådan en shoutout-box er, at svar der gives her i forsvinder for altid. Jeg oplever ofte at man her på forum kan henvise til en anden tråd, fordi man har svaret på spørgsmålet før, også selvom det er et lille sprøgsmål. Det rsikerer vi at miste, hvis vi smider sådan et plugin på forum.

Hvad synes i andre?

Hvis vi finder et plugin som alle synes ser godt ud - så er jeg med på at starte en poll

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af Daniel » 14. okt 2015, 17:37

Personligt synes jeg det er en god idé med en sådan mini chat/shoutout box.
Jeg kan godt se begrundelsen Thomas kommer med, forummet har altid kørt på at samle viden sammen, sådan at vi til sidst egentlig har et helt lille videnscenter. Dog så ser vi også rigtig tit at der kommer dubletter af tingene, små som store, fordi folk ikke lige søger på forummet, eller fordi de ikke lige søger med samme ord som andre har brugt, derfor skal vi alligevel bruge tid på at kigge disse ting igennem. Hertil kan også siges at ved at få fjernet nogle af alle de små ting fra forummet, så vil det også være lettere for folk at finde de lidt større og generelt mere brugbare informationer når de søger herinde :)

Så for lige kort at samle op på min holdning:

Fordele:
- Forenkle forummet ved at fjerne nogle af småtingene
- Måske hurtigere respons

Ulemper:
- Brugbar viden forgår / kan ikke genbruges

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af ThomasI » 15. okt 2015, 18:24

Tak for input Daniel - må lige tænke over det :)

ved heller ikke hvor stabilt sådan en plugin er - vil helst ikke ødelægge for meget med alverdens plugins :lol:

magicdude
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:1. jan 2019, 16:36
Kontakt:

Re: Vores forum kører nu på phpBB 3.1.2!

Indlæg af magicdude » 1. jan 2019, 16:43

Må jeg spørge hvilke hjemmeside udbyder i bruger? jeg har selv Unoeuro, men de er stoppet med at understøtte den gamle php version?

Besvar