query i wp trumfer andre query

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til MySQL/MySQLi!
Besvar
larslarsen
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:21. jan 2015, 13:39
query i wp trumfer andre query

Indlæg af larslarsen » 21. jan 2015, 13:52

Hej
Jeg har gang i et lille projekt med wordpress og et Arduino board. På en hjemmeside har jeg lavet en knap (checkbox), som skal tænde og slukke f.eks. en lampe. Min knap på hjemmeside læser først hvilken værdi en given tabel i min MySQL database har, og indstiller sig efter den. Hvis der så trykke på knappen opdatere den min tabel. Koden ser således ud:

Kode: Vælg alt

function f_security_callback() {
	$method     = $_POST['method'];
	$checked    = (int)$_POST['checked'];
	
	global $wpdb;
	if($method == 'get'){
		$result = $wpdb->get_var( "SELECT status FROM security WHERE item = 'Værksted'");
		($result == 0) ? die('FALSE') : die('TRUE') ;
	}
	else{
		$wpdb->query( "UPDATE security SET status = ".$checked." WHERE item = 'Værksted'");
		($checked == 0) ? die('FALSE') : die('TRUE') ;
	}
	
	die('NULL');
}
Problemet er at jeg fysisk fra mit Arduino board, også skal kunne tænde f.eks. en lampe og derved også opdatere min MySQL tabel. Dette kan på nuværende tidspunkt ikke lade sig gøre i og med, at overstående kode vil bestemme værdien udelukkende fra knappen på hjemmesiden. Jeg er forholdsvis ny til kodning og derfor lidt i vildrede omkring hvordan denne kode skal omskrives for, at dette er muligt. Håber dette er nok information til at kunne hjælpe mig. :)

Mvh.
Lars

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: query i wp trumfer andre query

Indlæg af jepperask » 23. jan 2015, 20:16

Angår dit spørgsmål MySQL-delen eller hvordan du fra din Arduino får fat i status fra MySQL?

larslarsen
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:21. jan 2015, 13:39

Re: query i wp trumfer andre query

Indlæg af larslarsen » 25. jan 2015, 20:38

Det er med hensyn til den vedhæftede kode så faktisk mysql/php delen. Jeg har dog i min søgen på problemet kommet lidt frem til, at det måske vedrører mest php delen (så måske placeret forkert i forumet).
Som sagt så opdaterer min kode konstant mysql til den værdi knappe på hjemmesiden står til. Det jeg faldt over igår, var at koden kun skal opdatere hvis knappen bliver trykket på. Hvordan sådan en kode skal formuleres og om dette er den rigtige måde at gøre det på?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: query i wp trumfer andre query

Indlæg af jepperask » 26. jan 2015, 00:02

Jeg har desværre ikke noget shield til at teste det fra min arduino, men det ser ikke helt dumt ud.
Alternativt kunne du dele din get/post del op i 2 seperate filer, så du har en (eksempelvis) getValue.php og setValue.php.

Jeg skal ikke kunne sige om koden vil virke, men du er vel interesseret i at både hjemmeside og arduino tjekker værdien i din tabel, konstant - og når knappen (enten på hjemmesiden eller Arduino) trykkes, skal værdien overskrives.. Og det er principielt også det du har skrevet.

I din get-del, hvor returnerer du status? PHP-scriptet skal i princippet ikke udføre noget på hverken hjemmeside eller arduino - blot returnere eller overskrive værdien i databasen. Så problemet er nærmere hvordan du fra Arduino bruger get/post - men du har et Wifi/Ethernet-shield, eller?

Besvar