Word Press - footer

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Bent
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:10. jan 2017, 21:23
Word Press - footer

Indlæg af Bent » 10. jan 2017, 21:37

Har nu brugt mange timer på at få lavet om på teksten i "footer". Håber der her er nogen der kan hjælpe mig.
Det drejer sig om WP-temaet Amadeus og det ligger ved one.com og nederst på siden står der denne tekst: "Drevet af WordPress | Tema: Amadeus af Themeisle." Det vil jeg gerne have rettet til noget andet. I andre temaer er det ret nemt at rette, men i det her kan jeg godt nok ikke finde stede, hvor det skal rettes.
Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Bent

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Word Press - footer

Indlæg af jepperask » 14. jan 2017, 14:44

Hej Bent.

Jeg kan desværre heller ikke finde det inde i 'tilpas' - men en måde at tvinge den til at skrive noget andet, er ved at følge følgende steps:

1. Gå ind i "Udseende" og derefter "Editor"
2. Ovre til højre under "Skabeloner", find den der hedder noget alá "Tema footer (footer.php)" - den skulle gerne vise filen når du trykker på den.
3. Kopier alt i filen og tag en backup på din computer, da vi nu prøver at ændre i den.
4. I filen skal du finde dette stykke kode (do_action):

Kode: Vælg alt

<?php do_action('amadeus_footer'); ?>
- det skal erstattes af dette:

Kode: Vælg alt

<?php printf( __( '.. din besked her ..', 'amadeus' )); ?>
Det her burde være den simpleste måde, men der er nok smartere løsninger.
Husk en backup!

EDIT: Jeg kan se at de her Code-snippets bliver formateret, men hvis du bare trykker "VÆLG ALT" og kopierer det, så burde de være rigtige.
Ellers ser de sådan her ud i rå tekst:

Erstat: <?php do_action('amadeus_footer'); ?>
Med: <?php printf( __( '.. din besked her ..', 'amadeus' )); ?>

Bent
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:10. jan 2017, 21:23

Re: Word Press - footer

Indlæg af Bent » 14. jan 2017, 14:52

Hej Jeppe

Tak for hjælpen. Jeg vil prøve dit forslag, når jeg lige får en ledig stund.

Hilsen Bent

Bent
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:10. jan 2017, 21:23

Re: Word Press - footer

Indlæg af Bent » 14. jan 2017, 20:40

Hej Jeppe

Har lige set på det. Har ikke linket "Editor" i menuen "Udseende", da siden er hostet ved one.com, og kunne derfor ikke gå den vej. Gik så ind i "fil maneger" på one.com, hvor jeg fandt <?php do_action('amadeus_footer'); ?>. Dettede udskiftede jeg så med <?php printf( __( '.. din besked her ..', 'amadeus' )); ?>, og indsatte min egen tekst. Og nu virker det!
Tusind tak for hjælpen Jeppe.

Hilsen Bent

Besvar