Åbning af programmet

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18
Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 15. maj 2018, 17:22

Hej.
Jeg har installeret Wordpress på min pc, og der ligger så en masse filer og mapper.
Men hvordan jeg åbner programmet..???

Mvh Tina

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Daniel » 15. maj 2018, 18:10

Hej Tina,

Der ligger en rigtig god vejledning her på NemProgrammering med hvordan man installere og tilgår sin Wordpress side.
Du kan se den her: https://www.nemprogrammering.dk/Tutoria ... sus2-2.php

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 16. maj 2018, 15:45

Hej igen.

Det var den video jeg installerede efter. Nu har jeg set den igen igen, spolet frem og tilbage, besøgt andre sider osv. og har efterhånden fundet ud af, at jeg åbenbart skal igennem Xamppmappen/kontrolpanel osv osv for at kunne komme ind i mit program og redigere. Havde der dog bare været en bemærkning sidst i videoen á la: "Når du skal tilgå dit program efter at være logget af, skal du....".
Nu ka´ jeg så ikke starte Apache/MySQL ga manglende administratorrettigheder, som jeg dog har. Suk..Må nok droppe Wordpress....

Mvh Tina

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Daniel » 16. maj 2018, 21:19

For at åbne Wordpress op igen, skal du via din browser søge efter localhost.
Det skal ikke være via Google, men via søgefeltet øverst i browseren.
(Dette kræver at du har installeret Wordpress direkte i xampp/htdocs mappen, ellers skal du tilføje /navn på mappe efter localhost).

I forhold til at du ikke kan starte Apache og MySQL igen, så er det mest typiske problem hvis man har Skype kørende på sin computer, så skal man enten lukke Skype ned inden man starter Apache og MySQL og ellers skal man sætte Skype til at bruge en anden port end port 80.
Hvis ikke det er problemet, må du skrive igen, og gerne med en kort beskrivelse af hvad der sker når du prøver at starte Apache og MySQL.

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 17. maj 2018, 18:24

Hej igen.

Når jeg skriver localhost i adresselinjen får jeg meddelelsen: Denne side kan ikke åbnes og under "flere oplysninger": DNS-navnet findes ikke.
Nu har jeg så slettet hele Xamppmappen, og er ved at installere igen, men allerede første gang jeg skal indtaste localhost, får jeg samme meddelelse. Apache og MySQL er p.t. grønne - jeg har i øvrigt ikke skype åbent (har aldrig brugt det, og har ikke selv internet).
Hvorfor kan jeg ikke åbne localhost??

Mvh Tina

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af cristian » 17. maj 2018, 18:54

Miss Tina skrev:Hej igen.
Når jeg skriver localhost i adresselinjen får jeg meddelelsen: Denne side kan ikke åbnes og under "flere oplysninger": DNS-navnet findes ikke.
Nu har jeg så slettet hele Xamppmappen, og er ved at installere igen, men allerede første gang jeg skal indtaste localhost, får jeg samme meddelelse. Apache og MySQL er p.t. grønne - jeg har i øvrigt ikke skype åbent (har aldrig brugt det, og har ikke selv internet).
Hvorfor kan jeg ikke åbne localhost??

Mvh Tina
Hej Tina
Hvis du beskriver hvad du har gjort, så præcist som muligt omkring din installation så giver jeg gerne mit input til hvordan du kan løse
dette "problem" og komme videre.

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 18. maj 2018, 19:47

Hej Christian.

Jeg tror nok jeg har opgivet at installere wordpress..Nu har jeg lige forsøgt at slette Xampp-mappe og installere forfra, men det kan jeg ikke engang - får bare at vide, at nogle af tingene er åbne og skal lukkes først. Jeg har lukket alt, men kan se, at nogle af xamppfilerne pludselig åbnes med mit Primus-musikprogram. Håbløst...
Jeg skal aflevere en færdig hjemmeside d.31.5. og vil nu bare finde den hurtigste måde at lave den på - den skal dog indeholde en brugerflade, hvor brugere kan interagere, så måske er jeg tvunget til at bruge wordpress. Spørgsmålet er så: wordpress.com ell. wordpress.org...?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af cristian » 18. maj 2018, 22:40

wordpress.com og wordpress.org er det ikke det samme?
Er det et studie projekt?

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 19. maj 2018, 16:21

Ja, det er en eksamen...Og nej, wordpress.com/org er ikke det samme. .com er som udgangspunkt gratis, men meget mere begrænset..mv.

Mvh Tina

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 19. maj 2018, 19:47

- Jeg vil lige høre: når ikke kan komme videre efter at ha´ tastet "localhost" og får beskeden "Denne side kan ikke åbnes" og "DNS navnet findes ikke", kan det så ha´ noget at gøre med, at jeg ikke har eget internet, men benytter et offentligt?

Kan jeg virkelig ikke få installeret wordpress?


Mvh Tina

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af cristian » 20. maj 2018, 22:48

Fang mig på skype, har sendt dig en PM så skal jeg hjælpe dig hvis du er interesseret

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 21. maj 2018, 20:35

Hej Christian.
Ser først din besked nu. Jeg kan ikke se din pm - har hverken messenger eller skype (eller eget internet), så jeg kan kun modtage pmér direkte på min facebook-side.
Anyway - jeg har nu installeret MAMP adskillige gange. Problemet er det samme som med XAMPP: når jeg når til at skal type "ocalhost/wordpress, får jeg bare googles søgeside. Når jeg typer localhost og ikke andet, står der: MAMP PRO Logo

The virtual host was set up successfully.

If you can see this page, your new virtual host was set up successfully. Now, web content can be added and this placeholder (page1) should be replaced or deleted.

Server name: localhost
Document root: C:/MAMP/htdocs

1 Files: index.php and MAMP-PRO-Logo.png

Jeg er VIRKELIG desperat efter at få wordpress og MAMP til at tale sammen!

Kan du hjælpe??

Mvh Tina

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 21. maj 2018, 20:56

Woow! Christian - glem hvad jeg lige skrev! DET LYKKEDES! For fanden da - PLUDSELIG LYKKEDES DET - efter at ha´ brugt 5-7 timer hver dag i en uge..Og jeg ved ikke engang hvad jeg gjorde - prøvede bare om og om igen! Nøj, for hulan da!
Tak til alle der har forsøgt at hjælpe!!!

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Åbning af programmet

Indlæg af cristian » 22. maj 2018, 10:37

SÅDAN! Sejrs dans! :D :D
Hvis du på et tidspunkt vil gå over MAMP, WP eller andet så du forstår din installation så lad mig vide det.
Så kan vi tage en Skype eller hvad fungere for dig og så går vi det lige igennem.

Så klare du alt dette på 20 min næste gang.

Miss Tina
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:15. maj 2018, 17:18

Re: Åbning af programmet

Indlæg af Miss Tina » 23. maj 2018, 17:04

;-) Det skal jeg huske. Tak du...

Besvar