Hjemmeside med kort

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
HansPedersen
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:16. nov 2018, 20:49
Hjemmeside med kort

Indlæg af HansPedersen » 16. dec 2018, 00:27

Hejsa

Jeg har haft en tanke om en hjemmeside med et Danmarkskort med en masse punkter i forskellige kategorier man kan klikke frem. Altså lidt i stil med https://www.boliga.dk/kortsoegning/kortsoegning/ hvor du i dette tilfælde ude til højre kan sætte flueben ud for de forskellige boligkategorier og så kan du zoome ind på kortet og se hvor de er osv. Og ved klik på et punkt kommer en lille boks frem med nogle oplysninger og et link.

Det er IKKE en boligside jeg søger. På ingen måde. Men funktionen er den samme. Men med en del flere kategorier, og underkategorier. Mærkerne dog forskellige logoer inde i pilen i stedet for de bogstaver de bruger på boliga siden.

Har et sted fået oplyst det ville koste op mod 200.000 at få udviklet. Jeg synes det lyder helt vildt. Er det virkelig rigtig? Kan sagtens være det er tilfældet, jeg kender intet til programmering. Men synes jeg lige ville høre herinde om nogle har andre vurderinger :) Kan godt gå i detaljer med hvad det er jeg påtænker præcist, men helst i privat besked så :)

MVH
Hans Pedersen

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjemmeside med kort

Indlæg af cristian » 17. dec 2018, 11:57

[s]Det er IKKE en boligside jeg søger. På ingen måde[/s]. Men funktionen er den samme
Din ide mangler lidt indhold for at vi rigtig kan faa en ide af hvad du har i tankerne. Er det fuldstaendig det samme som boliga.dk eller er det noget i stil med hvad de har?
Har et sted fået oplyst det ville koste op mod 200.000 at få udviklet
Firmaer tager sig RIGTIG godt betalt for lidt arbejde, fordi de kan. Indenfor IT er der ikke regler for hvad du maksimalt kan tage for X ligesom der f.eks. Er med advokater, der er heller ikke et klagenaevn der er vaerd at rore ved og du kan hurtig betale meget for lidt eller ingenting.

Et eksempel er en veninde jeg havde nogle aar tilbage, som betalte 250.000kr for absolut ingenting. Dette er muligt fordi udviklere siger en masse ord du ikke nodvendigvis helt forstaar men det lyder fornuftigt eller sandsynligt, og den fysiske aftale daekker ikke dig ind tilstraekkeligt som kober men kun dem som saelger. Du kan ogsaa google massere af historier af denne slags.

Jeg ved ikke om jeg kan hjaelpe dig, men hvis du vil have vurdering / hore min mening, saa kan du sende mig en PM.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Hjemmeside med kort

Indlæg af jepperask » 17. dec 2018, 15:11

Det ligner en Google Maps integration, du kan læse mere om det her: https://developers.google.com/maps/docu ... t/tutorial

Jeg ville se det som en business-case. Hvis du kan regne lidt på hvad du forventer af fortjeneste, hvis nogen, så kan du vurdere hvor meget du vil lægge i at få det udviklet. 200.000 lyder af meget - man har nok estimeret i timer og ganget op med en timeløn. Team op med en udvikler som tror på idéen og del fortjenesten - det er mit råd.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjemmeside med kort

Indlæg af cristian » 18. dec 2018, 12:29

Er google maps ikke begyndt at tage penge for at benytte deres kort tjeneste nu, i dette aar?
Der er f.eks. En dansk pendant som er gratis

Besvar