Jeg har fået lavet mig min egen lille "blog", udelukkende for at se hvor langt jeg kunne komme. Jeg har derfor lavet et script i PHP som smider data (fra textareas osv) videre til min MySQL database, og alt kører perfekt som det er lige nu.
Men af og til kommer der et par lange posts. Som det er lige nu, kan jeg kun (via mit script) tilføje og opdatere posts. Jeg kan altså ikke hente data fra databasen til mit php.
Jeg har derfor haft i tankerne at udvide det lidt med en "Get data" knap (reagerer på intEpisode i min db), som smider postens tekst ind i min textarea. Det har jeg så siddet og leget en hel del med, men jeg kan umiddelbart ikke få lavet det korrekt.
Der skulle vel aldrig være nogen der kan give mig et par hints?
Min kode ser pt således ud:
Kode: Vælg alt
echo '<form method="post">
<table>
<tr>
<td>Episode</td>
<td><input type="text" name="intEpisode"></td>
</tr>
<tr>
<td>Date</td>
<td><input type="text" name="intDate"></td>
</tr>
</table>
<p /><textarea name="strTracklist" rows="10" cols="50"></textarea><p />
</tr>
<input type="Submit" name="submit" value="Submit episode">
</form><p />';
if(isset($_POST['submit'])){
$intEpisode = stripslashes(str_replace("\r\n", '', mysql_real_escape_string($_POST['intEpisode'])));
$intDate = stripslashes(str_replace('\r\n', '', mysql_real_escape_string($_POST['intDate'])));
$strTracklist = stripslashes(str_replace('\r\n', '', mysql_real_escape_string($_POST['strTracklist'])));
$sqlQ = mysqli_query($db, "SELECT * FROM asotepisode WHERE intEpisode = '".$intEpisode."'");
$dbF = mysqli_fetch_array($sqlQ);
$sqlQ = mysqli_query($db, "INSERT INTO asotepisode (intEpisode,intDate,strTracklist) VALUES ('$_POST[intEpisode]','$_POST[intDate]','$_POST[strTracklist]')
ON DUPLICATE KEY UPDATE intEpisode = VALUES(intEpisode), intDate = VALUES(intDate), strTracklist = VALUES(strTracklist)") or die (mysqli_error($db));Mindre detalje: Jeg var desuden i tvivl om jeg postede denne post i den korrekte kategori (PHP eller MySQL), så nu blev det bare her.