Hej
Jeg er ved at redesigne min hjemmeside og skal i den forbindelse have afsikret mit site med et loginsystem.
Jeg vil dog imidlertid ikke bare lave en simpel side med en formular, to tekstfelter og en knap, som jeg har gjort tidligere. Nej denne gang vil jeg lave noget lidt mere avanceret.
Det jeg godt kunne tænke mig er at man logger sig på vha. den dialogboks der kommer når man forsøger at tilgå sit site via FTP i en browser.
Jeg kunne godt forestille mig at det er noget javascript jeg skal have fat i, men det er jeg ikke sikker på.
Har fundet et eksempel på hvad jeg godt kunne tænke mig her: http://www.gis.usu.edu/~jweeks/login.gif
På forhånd tak
Loginsystem
Re: Loginsystem
Den må jeg desværre melde pas på
...
Har aldrig lavet et sådan login system før...
Har aldrig lavet et sådan login system før...
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Altså nu er jeg ikke nogen ekspert inden for dette her, og ved slet ikke hvordan jeg skulle lave et login system (har dog slet ikke forsøgt så måske jeg kunne), men kunne en sammensætning af denne film http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... 12java.php og så et almindeligt login system ikke bruges? 
Hej KHIT.
Det kan godt være det er mig, men jeg forstår ikke 100% hvad det er du ville.
Er dette et HTML site eller FTP site eller begge?
Note. Jeg er ikke MEGET involveret i sikre login systemer, har kun kenskab til selve processen og ikke udførelsen i kode.
Den måde jeg selv ville gøre det ville være med C# som codebehind.
Have to felter brugernavn + kode.
Få en bruger til at oprette sig, og derved lave en MD5-checksum af brugerens credientials.
Når en bruger er oprettet og skal logge ind, så skriver personen f.eks sit brugernavn. Lasse og kodeord basse.
i MD5 ville dette se ud som
brugernavn. 9F635DF5EBCF373DF3E511D3C4E1590F
kodeord. 33235DF5EBCF3FYHE3E5113514E1590F
Serveren tjekker summon op imod Lasse og basse. Hvis summen passer så logger de ind ellers ikke.
Disse credientials kan man så gemme i en database eller tekst fil på serveren eller et andet sted serveren kan få fat i dem.
Hvis du har en windows server kan du også tjekke op imod et AD (active directory).
Det er jeg i øjeblikket igang med at lave til en side jeg har. Er dog ikke kommet vildt langt, endnu.
Note. Hvis du tror at "åbne" login systemer ikke er sikre fordi du kan se koden. Så skal jeg lige sige at de er de mest sikre, fordi alle netop kan se koden. Og derved bliver eventuelle fejl rettet.
et simpelt C# eksempel
http://www.daniweb.com/software-develop ... eads/24148
Håber det hjælper dig.
Det kan godt være det er mig, men jeg forstår ikke 100% hvad det er du ville.
Er dette et HTML site eller FTP site eller begge?
Note. Jeg er ikke MEGET involveret i sikre login systemer, har kun kenskab til selve processen og ikke udførelsen i kode.
Den måde jeg selv ville gøre det ville være med C# som codebehind.
Have to felter brugernavn + kode.
Få en bruger til at oprette sig, og derved lave en MD5-checksum af brugerens credientials.
Når en bruger er oprettet og skal logge ind, så skriver personen f.eks sit brugernavn. Lasse og kodeord basse.
i MD5 ville dette se ud som
brugernavn. 9F635DF5EBCF373DF3E511D3C4E1590F
kodeord. 33235DF5EBCF3FYHE3E5113514E1590F
Serveren tjekker summon op imod Lasse og basse. Hvis summen passer så logger de ind ellers ikke.
Disse credientials kan man så gemme i en database eller tekst fil på serveren eller et andet sted serveren kan få fat i dem.
Hvis du har en windows server kan du også tjekke op imod et AD (active directory).
Det er jeg i øjeblikket igang med at lave til en side jeg har. Er dog ikke kommet vildt langt, endnu.
Note. Hvis du tror at "åbne" login systemer ikke er sikre fordi du kan se koden. Så skal jeg lige sige at de er de mest sikre, fordi alle netop kan se koden. Og derved bliver eventuelle fejl rettet.
et simpelt C# eksempel
http://www.daniweb.com/software-develop ... eads/24148
Håber det hjælper dig.