Jeg har hentet Notepad++ i håb om at skulle lære at programmere PHP, men har nu hentet Netbeans efter, at have set jeres video tutorial.
Først hentede jeg Xampp ned, men kunne ikke få det til at virke, og synes det er lidt risikabelt, at deaktivere min firewall, da jeg lige har haft virus.
Så læste jeg et andet sted, at man kunne benytte MAMP istedet. MAMP starter Apache og MySql-server op som den skal (tænker jeg?)
Og så forsøgte jeg at "afspille" en echo kode og så kommer problemet:
Denne side fra localhost blev ikke fundet
Ingen webside fundet på webadressen: http://localhost/Php2/index.php
Søg efter localhost Php2 index på Google
HTTP ERROR 404
Så læste jeg lidt videre, om en htdocs mappe, hvor jeg har oprettet en mappe der hedder "php2"
og min fil index.php. men lige lidt har det hjulpet.
Min motivation for at lære php daler i takt, med at så "simple" ting ikke kan lade sig gøre uden at skulle alliere sig med et webhotel.
Synes ikke jeg havde de samme problemer som dengang jeg rodede med html-baseret hjemmeside på Windows XP.
Jeg køre iøvrigt windows 10.
Er der en som step for step kan forklare mig hvad jeg skal gøre, som evt. ikke er oplyst i jeres video.
Jeg har os hentet Wampserver64 (anbefalet af en datamatiker), i håb om at det skulle afhjælpe, da det var mere til windows.
Men den lukker bare ned lige så snart den er startet op, så den har der ikke været nogen glæde af..
Håber i vil hjælpe mig.
vh
Kristian Den Desperate.