NemProgrammering.dk logo

Google Ads kursus (tidligere AdWords)

Adgang for flere personer?
699 DKK
På dette kursus vil du lære at oprette dine egne annoncer, som rammer din målgruppe og som konverterer til salg og leads. Bliv fortrolig med annoncering på Google allerede i dag!
Inkluderet: Køb som gavekort
Ubegrænset adgang Info
32 danske videolektioner
4 timers undervisning
Stil spørgsmål
Kursusbevis
stjerne1
stjerne2
stjerne3
stjerne4
stjerne5
Mød nogle af vores 2000+ kursister
Din underviser Patrik Lazzarotto
Patrik Lazzarotto
Certificeret Google Partner
Underviser på Ivækst
Direktør hos LAZZAWEB, specialister i Google Ads

Bliv fortrolig med annoncering via Google Ads!

På dette Google Ads (Tidligere AdWords) kursus viser Patrik Lazzarotto fra lazzaweb.dk dig, hvordan du får succes med Google Ads. Kurset udgivet lige efter Google Ads platformen blev introduceret, dog var navnet stadig AdWords. Derfor kan kurset 100% bruges til Google Ads til trods for, at det gamle navn “AdWords” bruges i videoerne.

Din underviser Patrik er direktør i LAZZAWEB, et digitalt bureau med Google Ads som deres primære spidskompetence. Derudover underviser Patrik i annoncering via Google hos blandt andet Ivækst.

Du vil på dette kursus lære, hvordan du finder de søgeord, som folk er mest tilbøjelige til at bruge, samt hvordan du bliver en del af Ads-aktionen, så du vises frem på dem på Google. Du vil blive introduceret til alle de grundlæggende elementer, begreber og funktioner i Google Ads, og du vil selvfølgelig også lære, hvordan du kan optimere og evaluere dine kampagner for fuldt udbytte.

Derudover vil du opnå en mere avanceret viden omkring Google Ads, da vi også vil komme omkring splittests, optimering til kvalitetsresultatet, Google Shopping, remarketingkampagner m.m.

Dette Google Ads kursus er for dig, som har lyst til at lære, hvordan markedsføring helt konkret fungerer gennem Google Ads, så du selv kan opsætte dine egne kampagner for din egen virksomhed eller arbejdsgiver. Kurset har en meget konkret tilgang til undervisningen, og vi vil igennem alle lektionerne arbejde med live cases, hvor der opsættes konkrete kampagner for reelle virksomheder.

Kurset kan med fordel kombineres med vores 100% gratis Google Analytics kursus og/eller SEO kursus

Se den fulde lektionsplan

Lektioner i dette kursus

1 Sådan opretter du en Google Ads konto 1:54 Gratis video

I denne video viser vi dig helt kort, hvordan du kommer i gang med Google Ads. Det er super nemt, og de fleste burde kunne komme i gang relativt let.

Kom godt i gang med AdWords

2 Introduktion til annoncering med Google 4:26 Gratis video

Vi skal i denne videolektion se på hvad Google Ads egentlig er og hvilke annonceringsmuligheder der findes med Google Ads. Google Ads er nemlig meget mere end annoncering på søgeord, og det vil du se i denne videolektion.

3 Sådan finder du de rigtige søgeord til dine annoncer 16:59

I denne videolektion vil du lære, hvordan du finder frem til alle de rigtige og bedste søgeord til dine annoncer. Vi kigger på forskellige kilder til søgeord, og hvordan du opdeler søgeord i kategorier for at få en god struktur.

4 Termer | Bliv klogere på alle fag-termerne 6:54

I denne lektion skal vi gennemgå en række termer og udtryk som typisk bruges, når man arbejder med online annoncer. Når du kender betydningen af de forskellige termer, vil du have langt lettere ved at forstå indholdet i de kommende videoer.

5 Kvalitetsresultatet i Google Ads 10:43

I denne video kigger vi nærmere på hvad kvalitetsresultatet er, når vi snakker Google Ads. Kvalitetsresultatet er det som bestemmer om vores annoncer bliver vist eller ej, og det er derfor vigtigt at vide, hvordan dette er struktureret og regnet ud.

6 Sådan linker du Google Analytics til din Google Ads konto 2:38

I denne video skal vi se på, hvordan du linker din Google Ads konto til til Google Analytics konto. Dette er en vigtig ting at gøre, da du vil kunne arbejde langt mere med din annonce data og skabe specifikke målgrupper til dine annoncer via Analytics.

Sådan opretter du din første kampagne

7 Opsæting af din første kampagne 21:12

I denne videolektion skal vi endelig i gang med at oprette vores første kampagne. Vi se på, hvordan hele strukturen i dine annoncer er og hvordan du laver annoncer der scorer højt på Googles kvalitetsresultat.

8 Opsætning af annoncegrupper og annoncer 13:23

Vi skal i denne lektion se på, hvordan du arbejder med dine annoncegrupper og annoncer i Google Ads.

9 Google Ads Editoren 23:28

I denne videolektion skal vi prøve kræfter med Google Ads editoren. Vi ser på, hvordan du nemt og hurtigt kan kopiere og redigere dine annoncer i editoren og derved hurtigt udvide og udbygge dine kampagner.

10 Opsætning af konverteringssporing 5:10

Vi skal i denne video se på, hvordan du opsætter konveteringssporing til dine annoncer på din hjemmeside eller webshop. Sporring er vigtigt, da det muliggør, at vi kan evaluere og optimere på vores annoncer efter vi er gået live.

11 Aktivering af din kampagne 0:34

Du er nu klar til at gå live med din kampagne. I denne video viser vi dig, hvordan du aktiverer kampagnen og sætter din annoncering på Google i gang.

Optimering af AdWords kampagne

12 Optimering af din kampagne 12:48

I denne video tager vi hul på et stort og meget vigtigt emne, nemlig optimeringen af dine kampagner. Det er nemlig vigtigt at evaluere og optimere på sine kampagner, da det ofte ikke er alle annoncegrupper og annoncer der performer lige godt!

13 Sæt kampagner og annoncer på pause som ikke performer 6:02

I denne video lægger vi ud med at sætte de kampagner, annoncegrupper og annoncer på pause, som ikke performer. Fordi vi har sat konverteringsporing op, kan vi hurtigt se, hvilke annoncer der fører til salg og hvilke der ikke gør.

14 Justering af bud 11:16

I denne videolektion vil du lære, hvordan du justerer dine bud, så opnår eksponering på de søgeord, som du måske som en start ikke har kunne blive vist på med dit første bud.

15 Optimering i forhold til kvalitetsresultatet 6:49

I denne videolektion skal vi se, hvordan du kan optimere dine annoncer udfra den kvalitetsscore som Google Ads har givet dem. Jo bedre dit kvalitetsresultat du kan opnår, jo bedre vil dine annoncer performe!

16 Sådan finder du negative søgeord 10:30

I denne videolektion skal vi se på, hvordan du finde negative søge ord på din kampagne. Derudover skal vi se, hvordan du også kan opdage nye søgeord ved at analysere på en eksisterende kampagne.

17 Split-test dine annoncer 3:56

I denne videolektion skal vi se på, hvordan du kan forbedre performance på dine annoncer ved at køre split-tests. Vi se på hvordan du kan sætte en split-test op.

18 Optimering af annonceudvidelser og budget 4:24

I denne videolektion skal vi se, hvordan du kan justere og optimere dine annonceudvidelser og budget, så performance og potentielt indtjening på dine annoncer øges.

19 Demografi, søgepartnere og enheder 8:05

I denne lektion skal vi se på hvordan du også kan evaluere og optimere på noget som demografi, søgepartnere og enheder på dine kampagner.

Dynamic Search Ads og Remarketing kampagner

20 Opsætning af dynamiske søgeannoncer 3:38

I denne videolektion vil du lære, hvordan du opsætter dynamiske søgeannoncer på din Google Ads konto. Dynamiske søgeannoncer er annoncer som automatisk udarbejdes af Google på baggrund af indholdet af din hjemmeside.

21 Sådan opsætter du en remarketing kampagne i AdWords 11:56

I denne lektion vil du lære, hvordan du opsætter og kommer i gang med remarketing kampagner i Google Ads. Med remarketing kampagner kan du målrette dine annoncer mod bestemte personer, som f.eks. har besøgt din kurv eller din side i det hele taget.

22 Finjustering af remarketing kampagne 07:49

I denne lektion skal vi lave nogle få finjusteringer på vores remarketing kampagne i Google Ads

23 Sådan laver du en god landingsside til dine AdWords annoncer 4:59

I denne lektion vil du lære, hvordan du sammensætter en god landingsside som komplementerer dine annoncer og som sikrer en høj konverteringsrate.

Opsætning af Google Shopping

24 Sådan opsætter du Google Shopping i Google Ads 7:31

Dette er den første ud af en række videolektioner, hvor vi viser dig, hvordan du kommer i gang med Google Shopping via Google Ads. Google Shopping er ideelt til webshops, og derfor er det en vigtigt ting at have styr på, hvis du arbejder med Google Ads som webshopejer

25 Indsend produktfeed til Google Merchant Center 5:01

I denne lektion vil du lære, hvordan du indsender dit produktfeed til Google Merchant Center

26 Sådan opretter du din første Google Shopping kampagne 3:52

I denne videolektion vil du se, hvordan du opretter din første Google Shopping Kampagne.

27 Optimering af Google Shopping kampagne 5:59

I denne lektion skal vi se på hvordan du kan optimere og evaluere på din Google Shopping kampagne efter den er gået live. Vi skal blandt andet se på en række vigtige nøgletal du kan bruge i forbindelse med optimeringsprocessen.

Bonusvideoer

28 Opsætning af calltracking 3:08

I denne lektion får du en introduktion til Call Tracking, som er et værktøj der hjælper dig med at finde ud af hvad der får telefonen til at ringe.

29 Formular tracking i Google Ads 5:14

At opsætte sporing på sine kontaktformularer behøver ikke være teknisk svært - i denne lektion lærer du, hvordan du opsætter sporing på dine formularer i Wordpress, så du kan registere hvilke søgeord der får dine besøgende til at udfylde formularen.

30 Sådan arbejder du med negative søgeord i Google Ads 1:34

I denne bonusvideo vil du lære, hvordan du opsætter negative søgeord på dine Google Ads kampagner.

31 Sådan sammensætter du den perfekte landingsside til dine annoncer 3:40

I denne video vil du lære, hvordan du laver den perfkte landingsside til dine Google Ads annoncer så den konvertere og performer godt.

32 Afsluttende ord, nyhedsbrev og kursusbevis 02:20

I denne video runder Patrik kurset af og giver dig et par tips til, hvordan du selv kan holde dig opdateret på Google Ads, samt hvordan du kan bruge alt det du nu har lært om annoncering på Google i dit arbejde med online markedsføring.

Vores kurser bruges blandt andet af medarbejdere hos
Medarbejdere hos shell bruger vores Google Ads kursus (AdWords) Medarbejdere hos danfoss bruger vores Google Ads kursus (AdWords) Medarbejdere hos tv2 bruger vores Google Ads kursus (AdWords) Medarbejdere hos novonordisk bruger vores Google Ads kursus (AdWords) Medarbejdere hos nordea bruger vores Google Ads kursus (AdWords) Medarbejdere hos tdc bruger vores Google Ads kursus (AdWords)

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan får jeg adgang til kurset?

Efter du har købt adgang til kurset, vil du kunne logge ind her, og efterfølgende se alle videoerne i kurset samt hente evt. medfølgende materialer. Du bestemmer selv din adgangskode, når du køber adgang. Dit brugernavn er den e-mail du køber adgang med.

Køber jeg et abonnement?

Nej, det gør du ikke. Adgang til vores kurser er en engangsbetaling.

Hvad betyder “ubegrænset adgang”?

“Ubegrænset adgang” betyder, at din adgang til kurset ikke er tidsmæssigt begrænset. Du kan altså se videoerne nu og igen på et senere tidpunkt, hvis du har brug for det.

Får jeg et kursusbevis efter endt kursus?

Ja, det gør du. I den sidste lektion har du mulighed for at danne og printe dit eget personlige kursusbevis.

Køber jeg adgang til ét kursus ad gangen?

Ja, du køber adgang til vores kurser enkeltvis. Vil du købe adgang til flere kurser ad gangen, kan du selvfølgelig også gøre dette.

Er dette kursus lige så godt som et traditionelt kursus?

Du vil med dette kursus komme omkring de samme emner, som du ville på et lignende fysisk kursus. Fordelen ved at tage vores kursus er selvfølgelig, at det koster en del mindre end et fysisk kursus, men også at du kan se videoerne flere gange, og præcis når det passer dig.

Hvordan foregår undervisningen?

Kurser på NemProgrammering.dk er onlinekursuser, hvilket betyder, at du kan se og gennemføre kurserne, hvor og hvornår du vil. På kurserne følger du en række videolektioner, hvor underviseren optager sin skærm, mens han eller hun underviser. Videoerne er lavet i et tempo, hvor de fleste kan følge med, men hvis du ikke lige får det hele med første gang, kan du altid nemt spole tilbage og se det igen - det er det smukke ved videoundervisning.

Lang de fleste videolektioner har en praktisk tilgang til undervisningen, og du vil således typisk få vist konkrete eksempler, som du selv kan bruge på dit arbejde eller i din hverdag.

Når du har været igennem samtlige videolektioner, har du gennemført kurset.

Med et onlinekursus fra NemProgrammering.dk vil du typisk lære lige så meget om kursets emne, som du ville på et traditionelt kursus med fremmøde over 2-3 dage.

Kan jeg stille spørgsmål til undervisningen?

Ja, det kan du. På de fleste kurser (på enkelte er det ikke muligt) kan du under hver videolektion stille spørgsmål. Vi svarer typisk indenfor 48 timer.

Kan vi som virksomhed købe adgang til flere personer?

Vi tilbyder multilicenser til skoler, institutioner og virksomheder, som ønsker en adgang, der kan bruges af mere end én person. Du kan få et uforpligtende tilbud på et multilicens her. Køber du vores kursus via et standard licens er dette begrænset til kun at måtte bruges af en person jf. vores handelsbetingelser.
Ved betaling med fatura / EAN-fatura pålægges et fakturatillæg på 75 kr. ekskl. moms.

Jeg er ledig – kan jeg få mit kursus betalt?

Ja, hvis du er ledig, har du mulighed for at få dit kursus betalt af dit jobcenter. Det kan enten gøres via en jobplan eller som 6 ugers jobrettet uddannelse. Alt hvad du skal gøre er at lave en aftale med din jobkonsulent.

Når du kontakter din jobkonsulent, så husk at oplyse vores P-Nr.: 1019645610 og cvr: 36072970 (WebHub ApS), og at vi kan kontaktes på kontakt@nemprogrammering.dk.
Hvis dit jobcenter betaler kurset for dig, og du ikke selv skal lægge ud, så har vi mulighed for at sende en faktura til dem via EAN. Giv evt. denne info videre til dit jobcenter.

Da der typisk er en del manuelt arbejde forbundet med bevillingen af vores kurser til ledige, tilægges der 150 kr. ekskl. moms til kursets oprindelige pris, som dækning for den tid vi bruger på sagsbehandlingen.

Opdatering af kurset

Vi holder løbende øje med, at vores premimum kurser er 100% up to date. Du kan derfor trygt regne med, at når du køber adgang, så vil videoerne være opdateret og tidssvarende.

Yderligere spørgsmål?

Har du yderligere spørgsmål til kurset, betaling eller noget helt tredje? Skriv blot til vores kundeservice, og få svar indenfor få timer.

Andre kurser fra NemProgrammering.dk

Denne side blev sidst opdateret: