NemProgrammering.dk logo

Sådan opretter du en Google Ads konto

Google Ads kursus (tidligere AdWords) » Sådan opretter du en Google Ads konto # 1
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Sådan opretter du en Google Ads konto
Inkluderet:
Livstidsadgang
32 videolektioner
4 timers undervisning
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Redaktionen   Video: 1:54   Lektion nr. 1 af 32

I denne første videolektion vil du lære at oprette din egen Google Ads konto. Det indebærer hvad du har brug for, før du kan komme ordentligt i gang med at opsætte kontoen.

Efter en kort introduktion af underviseren i dette kursus, hvor vi opretter en konto, vil du i næste video lære hvad Google Ads er, hvad du kan bruge det til, og hvorfor det er vigtigt at have en grundlæggende viden om annoncering på Googles platform.

Dette er den første video af mange som omhandler Google Ads. Alt hvad du skal gøre for at se den næste video i rækken, er at trykke “næste” eller vælge en specifik video via video-menuen.

Inden længe vil vi gå i gang med at skabe vores egne kampagner, så du kan få en fornemmelse af,  hvordan Ads bruges i praksis.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • thomas a. siger:

    Hej

    Jeg har fulgt dine videoer og sæt et par kampagner op.

    De har stået som aktive i 4 dage, men der har ikke været klik.

    Annoncekvaliteten stod som fremragende. Optimeringsresultatet på omkring 85.

    Skal jeg bare være tålmodig og vente eller skal jeg foretage mig noget?

    Mvh.
    Thomas

    1. Patrik siger:

      Hej Thomas

      Min anbefaling vil være at tjekke impressions/visninger kolonnen først, og sikre dig om der overhovedet er visninger på det pågældende søgeord. Er det tilfældet kan du overveje at skifte budstrategi. Evt. til manuel budgivning i starten og øge dit bud for at opnå en bedre placering og eksponeringsandel på dit søgeord.

      Held og lykke med det.

      Hilsen Patrik

  • Patrik siger:

    Hej Johan

    Det kan man sagtens. Du kan kontrollere dette i kampagneindstillinger med “Sprog” og “Geografi”. Du kan vælge sproget personerne taler og du vælge hvor I verden de søger fra.

    Vil du annoncere for flere lande, så kan du sagtens gøre det fra samme Ad-account, men der kan være flere fordele i at opsætte det på unikke accounts. Det kan du nemt gøre ved at oprette en “Manager konto”, der administrerer flere accounts. Du kan se mere her: https://ads.google.com/home/tools/manager-accounts/

  • Johan L. siger:

    Vi forventer at vores nye hjemmeside bliver på engelsk og at den skal dække kunder i DK, SV & NO.
    Kan man med Google Ads have danske, svenske og norske søgeord der referer til et engelsk site ?