Information om denne video
Underviser: Redaktionen Video: 16:59 Lektion nr. 3 af 32
I denne lektion vil du lære hvad søgeord er, og hvordan søgeord bruge i markedsføring via Google Ads . Vi vil se på, hvor meget konkurrence der er bag de enkelte søgeord og hvad det betyder for dig og din virksomhed.
Patrik vil fortælle om, hvorfor det er vigtigt at være omhyggelig med sit valg af søgeord, og ikke mindst hvordan du finder de helt rigtig, der både skaber trafik og ikke mindst leads/salg.
Har du yderligere spørgsmål, som ikke bliver dækket i lektionen omkring søgeord, kan du stille spørgsmål i kommentarfeltet herunder.
Hej Nikolaj
Tusind tak for dit meget relevante spørgsmål. :-)
Det er helt korrekt som du beskriver det. Selvom dataen præsenteres af Google, så er det dog ikke 100% valid data, så du skal gerne se det som grove estimater.
Min egen opfattelse er, at det gennemsnitlige tal kommer ud fra en dataperiode på de seneste 12 måneder.
Hej Patrik
jeg er lige ved at lave research til mit første affiliate projekt, har lige et spørgsmål til søgeordsplan ved gen. antal månedlige søgninger står der ved nogen af søgeordsforslag 10 – 100 og nogen andre 100 – 1 t. Er 1t = 1000 personer som søger på det om måneden og når der står 10 – 100 ja så er det 10 til 100 personer som søger på det om måneden.
Er det rigtigt eller har jeg misforstået gen. antal månedlige søgninger ?
MVH.
Nikolaj
I søgeordsplanlægningsværktøj kan du få prognoser og historisk data på antal månedlige søgninger.
Er dette tal f.eks. 5.000 søgninger pr. måned på dine indtastede søgeord, så vil jeg udregne ud fra estimater.
Eksempel:
Lad os antage en klikrate på 10% er realistisk, så giver det potentielt 500 månedlige klik.
Estimerer Google fx. 5,- kr pr. klik for at blive vist øverst, så vil jeg afsætte 2.500,- kr. som månedligt budget. (500 klik * 5kr. pr. klik)
For at finde det daglige budget dividerer jeg med 30,4 som er en gennemsnitlig måned. (2.500 / 30,4) = ca. 82kr
Googles egne foreslag er stadig en beta som en del af det nye layout, og den data vil jeg personligt ikke stole på.
Klikpriser variere på søgeordsniveau, derfor er det komplekst at besvare hvad det præcise beløb bliver.
Håber det gav en grundforståelse.
Hej,
I gennemgår slet ikke hvordan man laver en budget strategi.
Hvis man har fundet de søgeord man vil bruge, hvordan finder man så ud af hvilket beløb der er smart at bruge for en hel måned, og hvor mange eksponeringer og klik google estimere man kan få.
Er det bedre med flere eller færre søgeord, hvis man vil målrette annoncen enten bredt eller specifikt?
Og foreslår google at det bliver dyrere hvis man har flere søgeord?
For eksempel har jeg tastet kun 10 søgeord ind i søgevolumen og prognoser, og så foreslår den max cpc 152 på alle søgeord.Og et måneds budget på 5.200 kroner.
Kan det passe for kun 10 søgeord?
Hvis jeg så opretter en til annoncegruppe med 10 søgeord igen, koster det så det dobbelte?
Tak