Information om denne video
Underviser: Patrik Lazzarotto Video: 11:56 Lektion nr. 21 af 32
I denne videolektion vil du se, hvordan man helt konkret kan opsætte en remarketing kampagne i Google Ads.
Hvis du ikke allerede ved hvad remarketing er, så er det en form for annonce, som leveres til modtageren på baggrund af, hvilke hjemmesider han/hun har besøgt. Er der f.eks. en person, som har fundet din hjemmeside via Google og besøgt den, så kan du målrette dine annoncer til netop denne person.
I denne video viser Patrik f.eks., hvordan du kan målrette annoncer til personer, som har lagt noget i kurven på din hjemmeside, og som derfor har været helt tæt på at købe noget, men så alligevel sprunget fra. Disse personer er rigtig interessante at målrette annoncer, da de allerede har været meget tæt på at gøre et køb. Det her med remarketing er altså en teknik, hvor du gen-annoncerer overfor personer, som allerede har vist en interesse i din hjemmeside eller produkt.
Denne video anvender de målgrupper vi opsatte i denne lektion, så hvis du ikke allerede har opsat målgrupper, kan du med fordel gøre det nu.
Hvilke forskellige formatter skal man bruge helt konkret til de forskellige displayannoncer?
Det kan jeg desværre ikke give et entydigt svar på. Denne lektion er optaget i 2018. Jeg vil anbefale at teste de forskellige.