NemProgrammering.dk logo

Opsætning af konverteringssporing

Google Ads kursus (tidligere AdWords) » Opsætning af konverteringssporing # 10
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Opsætning af konverteringssporing
Inkluderet:
Livstidsadgang
32 videolektioner
4 timers undervisning
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Patrik Lazzarotto   Video: 5:10   Lektion nr. 10 af 32

I denne videolektion vil du lære hvad konverteringssporing er, og hvorfor du bør opsætte det på din hjemmeside eller webshop.

Konvertering er afgørende for dine kampagner, da det muliggør en konkret optimering og evaluering af dine annoncer. 

Det kan være at du har hørt om konvertering før, men i forbindelse med din annoncering er der visse fordele, som du kan drage nytte af.  

Konvertering er den handling vi vil have brugeren til at gøre, oftest er det et salg i webshop – men det kan også måles som en udfyldelse af en formular eller et telefonopkald.

Patrik viser i denne video, hvordan du opsætter konverterings-sporingen samt hvor den sporings-kode du får udleveret skal indsættes.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • Patrik L. siger:

    Hej Henrik

    Jeg vil anbefale at benytte Google Tag Manager til indsættelse af kode fremfor kildekoden direkte i dit website.

    Det kræver en https://tagmanager.google.com/ konto og at dette opsættes til dit website.

    Den nemmeste metode vil være at indsættelse af sporingskoden på en “takke-side”, som dine formularer kan vidersende til. Her skal du indsætte html koden direkte på den side, som den skal registrere en konvertering fra.

    Du kan også opsætte en sporing som mål igennem Google Analytics, og importere disse mål ind til din Google Ads konto.

    Der er flere muligheder, men den bedste metode vil være at benytte Google Tag Manager.

    Jeg håber det gav dig svar. Har du behov for professionel assistance, så vil jeg anbefale dig at finde en freelancer som kan klare det på under 1 time for dig.

    1. Henrik J. siger:

      Hej Patrik
      Tak for svar.

      Google Tag Manager? men det jo ikke det i viser i videoen her, der viser i at man bare skal indsætte de konverteringssporing koder man får når man opretter den på ens annonce. det var jo for at spore om jeg får noget ud af mine annoncer. ikke for at se om der er besøg, det kan jeg jo se på Google Analytics :D

      jeg har bare taget den kode under konverteringssporing og sat den ind i et plugin der hedder “Header Footer Code Manage” også valgt at den skal tage min “tak for besked” side.

  • Henrik J. siger:

    Hej.

    jeg er ny i Google Ads og synes ikke helt jeg kan få konverteringssporing til at virke på min hjemmeside (wordpress)
    Har i en god måde at få indsat koderne rigtig?

    Sælgere ikke noget på min hjemmeside, andet end ydelser. og vil jo så gerne vide hvem der kommer ind på min kontakt side eller som i siger i videoen hvem der kommer til “tak for din besked side” efter de har skrevet til mig.

    Kan i på en måde hjælpe?

    http://Www.odensemediedesign.dk

    Hilsen Henrik

    1. Patrik L. siger:

      Data om besøgstal på din kontaktside har du tilgængelig i din Google Analytics under Adfærd -> Websiteindhold.

  • Magnus G. siger:

    Hvordan sikre jeg mig at den konvertering jeg har oprettet, er koblet på den korrekte annonce? :)

    1. Patrik L. siger:

      Når du opsætter en konverteringshandling, så er det for hele kontoen. Derfor er det automatisk koblet på alle aktive søgeord og annoncer. :-)