Information om denne video
Underviser: Patrik Lazzarotto Video: 3:56 Lektion nr. 17 af 32
I denne lektion vil du lære hvad splittest er, hvordan de fungerer, og hvordan du bedst kan drage nytte af dem i din annocering.
Når vi laver splittest i Google Ads er det primære formål at finde den bedste annonce, og vurdere hvilke budskaber og sætninger kunderne reagere bedst på. Splittest er en fantastisk mulighed, som kan give dig en masse informationer omkring hvilke annoncer, som har den bedste effekt. Det har typisk den fordel, at du kan få mere relevant trafik, da vi ved at have en vinder-annonce der kan øge din klikrate med få % kan have en stor betydning for din samlede trafik og dermed kundetilstrømning.
Det har også den fordel, at en god annonce vil være med at forbedre dit kvalitetsresultat, da et vigtigt parameter i kvalitetsresultatet måler på klikrate.
Patrik vil her gennemgå hvordan du tester annoncer op mod hinanden, og udvælger dem som giver de resultater du leder efter.
I det her eksempel har alle annoncerne fået forskelligt spend. Tænker du ikke over dette som en parameter når du skal vurdere splittesten? Kan man sørge for at alle annoncer får lige meget spend at arbejde med?
Hej Sofus
God bemærkning, som jeg er enig med dig i. Du bør tage beslutning ud fra et datagrundlag, der er nogenlunde sammenligneligt. Med andre ord at antallet af kliks, konverteringer m.f.l. har det samme grundlag eller ud for budget brugt har haft samme mulighed for at prøve øvelsen. Tilgangen kan være anderledes i dag, da videoen er optaget i 2018.