Information om denne video
Underviser: Patrik Lazzarotto Video: 21:12 Lektion nr. 7 af 32
I denne videolektion vil du lære hvad en Google Ads kampagne egentlig er, og hvordan man bedst muligt opsætter den.
En grundig opsætning med en god struktur er vigtig for at skabe et overblik og efterfølgende drifte og vedligeholde sin annoncerings-konto.
Inden vi skal igang med at markedsføre os og gøre os synlig, så skal vi have lagt fundamentet og bygget motoren der kan skabe relevant trafik. Det gør vi med en struktur der er rigtig fra starten. Opsætningen af kampagner og annoncegrupper er enormt vigtigt, b.la. spiller det meget sammen med kvalitetsresultatet.
Patrik bruger i videoen en konkret case, som han step by step vil oprette en kampagne for. Han fortæller i løbet af videoen hvorfor han tager de valg han tager og hvordan disse valg bør afspejles i opsætningen af kampagnen.
Ja hvert land/domæne under en Manager Account (MCC)
Hej Kasper Emil
Ja mit bureau LAZZAWEB arbejder med mange udenlandske markeder og herved også flersproget websites.
Det er ikke altid så simpelt at lave det samme setup. Dette kan gøres i nogle tilfælde. Vores metoder og frameworks som vi bruger i dag i 2021 vil dog altid være samme tilgang uanset om det er dansk eller engelsk, men det varierer af strategien i markedet, og af den søgeadfærd som er på det respektive sprog. Men for at komme hurtigt igang, så kan du fint have samme stuktur og opsætning, men hvor du “bare” oversætter keywords til engelsk og annoncer til engelsk.
Jeg vil anbefale dig at isolere det på en unik Google Ads konto til hvert land, så du ikke blander data og sporing sammen. Du kan med fordel oprette en “Managerkonti” og samle dem herunder; https://ads.google.com/home/tools/manager-accounts/
Bedste hilsner
Patrik
Hej Patrik,
Tak for svar. I mit tilfælde sidder jeg med en virksomhed, som netop har fået syv forskellige domæner (.com, .us, .uk., .jp, .dk, m.fl). Pt. har vi dog kun engelsk på tværs af alle domæner. Men på sigt ville du oprette en Google Ads konto til hvert land/domæne og samle dem under en “managerkonto”? :-)
Vh Kasper
Hej Patrik,
Arbejder I med kunder, der har flersproget hjemmesider, udover dansk og engelsk eksempelvis, og laver I til disse kunder samme set-up blot på tysk eksempelvis?
Vh Kasper
Hej Kasper
Der kan være forskellige årsager.
1) Du kan kontrollere budskaber/tekster mere og dermed få fremstillet din virksomhed pænt. Derudover udvidelser som kan være nyttige for nogle kunder. Fx. adresseudvidelse, opkaldsudvidelse osv.
2) Du får data på de personer, der klikker. Med andre ord køber du data.
3) Du kan fylde mere i resultaterne. Der er flere virksomheder, som oplever at de ikke er de eneste som kommer frem på deres firmanavn, så derfor kan det sommetider være en nødvendighed for at undgå at andre hjemmesider “stjæler” opmærksomhed eller trafik.
Prisen er generelt lav og kan i mangle tilfælde komme ned på ganske få øre pr. klik.
Fedt, Patrik, tak for dit svar :-)
Hej,
Hvad er som udgangspunkt ideen ved at opsætte kampagner på brandnavn? Jeg tænker, at folk der søger på brandnavnet allerede leder efter brandet, og at en søgning på brandnavn også vil sende ens hjemmeside højt op organisk?
Vh Kasper
Kære Thomas
Hvorfor opsætter man ikke målgrupper ,som det første med alder etc.?
Mvh
Mette
Hej Thomas
Når man har downloadet google editor, hvor åbner man den så henne?
Det ser ud til den blot ligger down under overførsler?
Min browser visning i Chrome ligner slet ikke dit kursus, og nu kan jeg ikke se hvor jeg åbner editoren for at oprette annoncer i den?
Er det virkelig normalt at sætte sit budget til 1000 kr. om dagen! det er da vildt højt – er det normalt!
Bør du ikke guide til at låse et max budget først?
Hej Thomas
Jeg anbefaler at kunden oprettet sin egen Google Ads konto, og indtaster betalingskort på deres egen konto. Vi arbejder på vores kunders accounts som konsulent via vores eget Manager Panel. (MCC) Vi bliver inviteret ind på kundens konto, og kan på den måde administrere denne effektivt og sikkert på kundens “ejendom”.
Hej Patrick
Hvis nu man skal lave en kampagne for en kunde, hvordan anbefaler du så, at man gør ifm. betalingskort? Bør kunden selv udfylde med kortoplysninger i Google ads? Eller gør I det under fx. en “tro og love-erklæring”?
Ser frem til dit svar :)
vh.
Thomas H. Pedersen
Printbuy.dk