NemProgrammering.dk logo

Opsætning af dynamiske søgeannoncer

Google Ads kursus (tidligere AdWords) » Opsætning af dynamiske søgeannoncer # 20
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Opsætning af dynamiske søgeannoncer
Inkluderet:
Livstidsadgang
32 videolektioner
4 timers undervisning
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Patrik Lazzarotto   Video: 3:38   Lektion nr. 20 af 32

En DSA kampagne også kaldet Dynamisk søgeannonce er en type kampagne, der tillader Google automatisk at vise dig frem på søgetermer ud fra din hjemmeside.

Når man opretter en DSA kampagne, så kan man få Google til at scanne hele eller dele af dit website, og ud fra dit websites opbygning vil Google vise dig frem i Google søgninger ved de søgeord den har fundet på din hjemmeside. Du kan kontrollere beskrivelsen i annoncetekster, men titler vil Google automatisk hente fra din hjemmeside.

En DSA kampagne er en fordel for større webshops med stort sortiment, men også for annoncører der hurtigt vil igang med Google Ads. Derudover har det den fordel, at vi ved hjælp af DSA kan få gode søgeordsidéer, så vi sideløbende med en aktiv DSA kampagne kan udvide vores Google Ads konto med relevante søgeord.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • Sofus W. siger:

    Hvor ofte bruger du DSA annoncer? Er det noget du bruger hos alle dine kunder eller sjældent? Er din erfaring at der perfomer bedre når du overlader det lidt mere til Google via DSA annoncer?

    1. Patrik L. siger:

      Hej Sofus

      Mit team hos LAZZAWEB benytter DSA, men DSA bør aldrig fylde for meget. Synes ikke det bør overstige 20 % af kontoens samlet performance. DSA kan benyttes til udvidelse og skalering af ordinære kampagner som en løbende proces. I al generelhed om det performere bedre eller ringere at overlade styring til Google er altid “det afhænger af”. Nogle cases giver det bedst effekt og andre er det bedre at tage kontrollen. Det kan du teste.