NemProgrammering.dk logo

Sådan opsætter du Google Shopping i AdWords

Google AdWords kursus » Sådan opsætter du Google Shopping i AdWords # 24
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Sådan opsætter du Google Shopping i AdWords

Information om denne video

Underviser: Patrik Lazzarotto   Video: 7:31   Lektion nr. 24 af 30

Dette er den første video i en række videolektioner om Google Shopping. Google Shopping er en annonceringsmulighed i Google som man, som webshopejer, bør udnytte.

Google Shopping er effektivt b.la. fordi man som forbruger kan se en pris og et billede af produktet inden man klikker sig ind på annoncen. Da auktionen i Shopping også kører PPC (Pay Per Click), så er vi derfor endnu bedre sikret på at den trafik vi køber os er relevant.

Man har som kunde muligvis delvist accepteret prisen og er interesseret i produktet, da man som sagt kan se både pris og billede inden man klikker. Det er oftest den største fordel ved Shopping. Derudover er Shopping fremtiden, da Google hele tiden ændrer deres visning af søgeresultater og op til flere gange løbende prioritere Shopping annoncerne over tekst annoncer.

Med Google Shopping kan du uploade dit produktkatalog til Google, og så sørger Google for, at når nogle søger på dine produkter så vises de f.eks. i toppen af siden i en produktkarrusel. Dette giver optimal eksponering af dig og dine produkter, og derfor viser vi selvfølgelig også, hvordan du kommer i gang med dette.

I denne video lægger vi ud med at gennemgå en række moduler, plugins og programmer, som kan hjælpe dig med at skabe et produkt-feed til Google, så du effektivt og præcist kan holde styr på, hvilke produkter og hvilken produktinformation der sendes videre til Google Shopping.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!