Woocommerce på dansk

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
metteravn
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:6. maj 2016, 15:28
Woocommerce på dansk

Indlæg af metteravn » 6. maj 2016, 15:31

Hvad gør jeg forkert? Min webshop er stadig på engelsk, selvom jeg har downloaded 4.5.1-da.DK.
WP er på dansk. Jeg er på Mac.

Alle råd er MEGET velkomne!

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af ThomasI » 24. maj 2016, 14:11

Hej Mette,

Jeg har netop prøvet metoden i bogen og i videoen af igen, og det virker stadig fint for mig.

Når du har uploadet dine po og mo filer til \wp-content\languages\plugins, husker du så at rydde din cache, både din browser og site-cache. Typisk så husker både din browser og din server din hjemmeside, og hvis du laver opdateringer på dem vil de derfor ikke være synlige med det samme. Du kan se her: https://support.google.com/chrome/answer/95582?hl=da, hvordan du rydder din browser cahce i Chrome. Din site-cache skal du rydde via dit cache-plugin, hvis du har dette.

Ellers er det vigtigt at du dobbelt tjekker at du har lagt filerne det rigtige sted og navngivet dem 100% korrekt.
Husk på at når du navngiver .po filen skal du ikke skrive .po til sidst - det er kun .mo filen. Altså således:

woocommerce-da_DK.mo
woocommerce-da_DK

Mvh.
Thomas

xbobby
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:6. aug 2016, 11:44

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af xbobby » 6. aug 2016, 12:34

Hej Thomas

Jeg har det samme problem, men bruger Firefox, og arbejder Local med WP

Jeg kom til at navngive filen med endelsen po, som jeg ikke skulle

Hvilket Plugin vil du anbefale til WordPress, som kan rense min site-cache?

Og er der nogen der ved hvordan man renser cache i Firefox?

xbobby
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:6. aug 2016, 11:44

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af xbobby » 10. aug 2016, 15:39

Jeg har nu fået den nuværende danske oversættelse til at fungerer!

Fejlen var at der i WordPress Manualen på side 140 står der, at .po filen som skal navngives, som woocommerce-da_DK
men det virker ikke, hvis man derimod skriver woocommerce-da_DK.po

- Så fungerer det.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af ThomasI » 13. aug 2016, 14:56

Hej igen,

Tak for din tilbagemelding.

Det er sjovt - jeg bøvlede nemlig med det samme, og for at jeg fik det til at virke, var det netop .po filen som ikke skulle navngives med .po bagefter for at det virkede. Hmm... Jeg prøver lige igen selv og får det rette i manualen.

Mvh.

adih
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:8. okt 2016, 23:32

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af adih » 8. okt 2016, 23:39

Hej folkens,

Jeg sidder og prøver at få woocommerce til at virke på dansk, uden held :(

Har fulgt guiden til punkt og prikke og uploaded filerne til FTP serveren under den rigtige sti. Desværre sker der intet. Både under kontrolpanel, og selve min webshop står stadigvæk på engelsk. Har prøvet at slette cookies, og clear cache uden held. Ved simpelthen ikke hvad der går galt, har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om. Det burde være lige til og nemt, men åbenbart ikke her.

Håber i har nogle gode råd, og kan hjælpe mig. Dette vil jeg værdsætte!!

PFT !
woocommerce dansk.jpg
woocommerce dansk.jpg (38.03KiB)Vist 7193 gange

adih
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:8. okt 2016, 23:32

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af adih » 10. okt 2016, 21:58

Er der en der vil være venlig at hjælpe mig med at få woocommerce på dansk, kan simpelthen ikke få noget til at virke :( ?
adih skrev:Hej folkens,

Jeg sidder og prøver at få woocommerce til at virke på dansk, uden held :(

Har fulgt guiden til punkt og prikke og uploaded filerne til FTP serveren under den rigtige sti. Desværre sker der intet. Både under kontrolpanel, og selve min webshop står stadigvæk på engelsk. Har prøvet at slette cookies, og clear cache uden held. Ved simpelthen ikke hvad der går galt, har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om. Det burde være lige til og nemt, men åbenbart ikke her.

Håber i har nogle gode råd, og kan hjælpe mig. Dette vil jeg værdsætte!!

PFT !
woocommerce dansk.jpg

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Woocommerce på dansk

Indlæg af ThomasI » 17. okt 2016, 15:39

Hej Adi,

Når du downloader filerne, så prøv at lade være med slette .mo og .po således at det stadig står efter det nye navn du giver filerne. Upload dem herefter igen og overskriv de andre.

Virker det?

Besvar