Installering af WordPress, Hjælpppppp

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
OleBole
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:23. dec 2013, 00:49
Installering af WordPress, Hjælpppppp

Indlæg af OleBole » 23. dec 2013, 00:52

Hej.

Jeg har 2 spg. Håber I kan svare på det. Gerne i punktform så det bliver overskueligt.

1.
Jeg har fulgt alle trin i installering af wordpress på min computer.

Når jeg når til punktet hvor jeg skal skrive dette i min browser: http://localhost/wordpress/wp-admin/install.php

Så når jeg trykker enter kommer dette frem:

Der ser ikke ud til at være en wp-config.php fil. Vi skal bruge den for at starte installationen.

Har du brug for mere hjælp?.

Du kan lave en wp-config.php via en onlineformular, men det virker ikke på alle serveropsætninger. Den mest sikre måde er at lave filen manuelt.

Lav en konfigurationsfil



Hvad skal jeg gøre? Hvad kan problemet være?

Det skal siges at jeg har omdøbet wp-config filen og indsat de nødvendige oplysninger i filen.


2
Når jeg prøver at koble mit webhotel til Filezilla, for derefter at bruge Wordpress, så kan den ikke forbinde til server.
Det er en hjemmeside igennem webbyen. Skal jeg så ikke skrive webbyen i "vært"? Og skal jeg overhovedet skrive noget i port?

Håber I vil svare på mine spg.

Mvh.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Installering af WordPress, Hjælpppppp

Indlæg af scootergrisen » 23. dec 2013, 03:46

Hedder filen "wp-config.php" og ligger i roden af wordpress mappen ?
Altså i http://localhost/wordpress/wp-config.php ?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Installering af WordPress, Hjælpppppp

Indlæg af Daniel » 23. dec 2013, 14:00

1. Som scootergrisen også er lidt inde på, så skal din fil hedde wp-config.php, ellers kan installationsprogrammet ikke automatisk finde den.

2. Du skulle gerne have modtaget en email med de informationer du skal bruge til at logge ind på din email med. Mange gange er værten ftp.dit-domæne.dk, men det kan være anderledes ved Webbyen, så derfor skal du tjekke den email du har fået fra dem, eller eventuelt kontakte deres kundeservice/support. :)

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Installering af WordPress, Hjælpppppp

Indlæg af MrLundholm » 2. jan 2014, 17:39

Når du kommer til den besked skal du blot klikke på linket "Lav en konfigurationsfil" - hvor svært kan det lige være?

Mht. til filezilla, så bør du have fået en mail med informationer fra din udbyder - og nej det er ikke nødvendigt at udfylde port

Besvar