"Send mig en kopi"

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
JonasSand
Begynder
"Send mig en kopi"

Indlæg af JonasSand » 25. aug 2014, 20:13

Hej alle dygtige mennesker :)

Håber der er en venlig sjæl, som lige vil hjælpe mig. Jeg ønsker en funktion hvor man kan sætte hak i 'send mig en kopi'. Jeg er helt ny til dette og kan ikke rigtig finde ud af det. Jeg har denne kode (den er uden 'hakket' og 'send mig en kopi'):

Kode: Vælg alt

<style> input, textarea { font-family: Verdana, Arial, sans-serif; padding: 2px;}</style>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="//fonts.googleapis.com/css?family=Poiret One">

<form method="post" action="//fashionandsuits.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset='ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};">
<div class="title-div" style="font-family:Poiret One; font-size: 16px; line-height: 125%; color: #000000; display: block; padding-top: 2px; width: 170px;">
<b>Navn:</b>
</div>
<div class="input-div">
<input type="text" name="firstname" placeholder="" />
</div>
<div class="title-div" style="font-family:Poiret One; font-size: 16px; line-height: 125%; color: #000000; display: block; padding-top: 2px; width: 170px;">
<b>E-mail:</b>
</div>
<div class="input-div">
<input type="text" name="email" placeholder="" />
</div>
<div class="title-div" style="font-family:Poiret One; font-size: 16px; line-height: 125%; color: #000000; display: block; padding-top: 2px; width: 338px;">
<b>Besked:</b>
</div>
<div class="input-div">
<textarea rows="18" cols="40" name="message" placeholder=""></textarea>
</div>
<div class="sendButton-div" style="text-align: left; height: 45px; padding-top: 8px; width: 344px;">
<input type="submit" value="Send" />
</div>
<input type="hidden" name="recipient" value="kontakt@fashionandsuits.dk" />
<input type="hidden" name="subject" value="Besked fra kontaktformular" />
<input type="hidden" name="redirect" value="http://fashionandsuits.dk/kontakt-tak.html" />
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="http://fashionandsuits.dk/kontakt-fejl.html" />
<input type="hidden" name="required" value="firstname,email,message" />
</form> 
Håber der er en eller flere venlige sjæle der vil hjælpe mig, på forhånd tak :)

Mvh Jonas

JonasSand
Begynder

Re: "Send mig en kopi"

Indlæg af JonasSand » 25. aug 2014, 20:57

Hvis det hjælper, kan koden også læses her:

http://paste.ofcode.org/3aeYkEFBNYbB2RJkxssGPkr

Mvh
Jonas

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 26. aug 2014, 15:03

Det er som sådan nemt nok at lave en HTML radio button til formular, hvor folk kan vinge af / fra.

det store spørgsmål er hvad der skal ske når man har vinget den af? Skal der sendes en kopit med PHP mail funktion til den der har indtastet i formularen eller?

Hvis der skal sendes en kopi til afsender, så se her: http://stackoverflow.com/questions/1905 ... act-script

JonasSand
Begynder

Indlæg af JonasSand » 26. aug 2014, 16:53

Hej Thomas.

Ja, her til at starte med er det bare en kopi af hvad der står/stod i den kontaktformular personen lige har udfyldt.

Er det avanceret hvis man vil have en anden tekst/mail sendt til personen?

Kunne du muligvis skrive koden på det første jeg søger? I forlængelse af den jeg sendte. Jeg kan nemlig ikke få til at virke med de svar der var på den hjemmeside du henviste til :)

Mvh
Jonas

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 26. aug 2014, 20:05

Når jeg igen tænker over din forespørgsel, så er det faktisk en rigtig dårlig ide.

Problemet ligger i spambots som findes på nettet, disse bots kan meget nemt hurtigt finde ud af, at din formular sender en kopi af det det der skrives til den email der tastes ind i formularen.

Hvis (og når) de finder ud af dette vil din side blive brugt som en email tjeneste til at spamme folk med emails.

Hvis du ønsker denne løsning, skal du derfor ære 100% sikker på at den er spam-sikret.

Kan kan desværre ikke give dig et færdigt script, fortæl istedet hvad det er du ikke kan få til at virke og så kan vi måske hjælpe....

Besvar