Hjemmeside størrelse

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
fplayer
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:1. nov 2015, 11:45
Hjemmeside størrelse

Indlæg af fplayer » 13. nov 2015, 14:06

Hej

Jeg har nu lavet min egen hjemmeside og opdager at når jeg afprøver den på venners computere, kan jeg bl.a ikke læse teksten i højre side. D.v.s det har noget med størrelsen og opløsningen af skærmen at gøre.
Er der et trick til den mest brugte størrelse så alle kan læse den. Jeg har mange billeder og er lidt ked af kun at lave den i 800*600px da de fleste jo idag har meget større skærme.

mvh
Jan

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hjemmeside størrelse

Indlæg af ThomasI » 13. nov 2015, 14:52

Det bedste du kan gøre er at lave en responsive hjemmeside, hvor billeder og al ting tilpasser sig skærmens størrelse.

Se evt. her http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... kursus.php

Alternativt så deisgner man typisk efter max 1024px i bredden - så din side burde ikke være bredere end dette, medmindre den er responsive altså :-)

fplayer
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:1. nov 2015, 11:45

Re: Hjemmeside størrelse

Indlæg af fplayer » 13. nov 2015, 18:19

Hej Thomas

Tak for svaret. det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg skulle bare have gennemgået dette video-kursus inden jeg lavede min hjemmeside. Men nu må jeg jo bare rette det hele til.

mvh
Jan

fplayer
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:1. nov 2015, 11:45

Re: Hjemmeside størrelse

Indlæg af fplayer » 23. nov 2015, 16:12

Hej Thomas

Efter at have set kurset "Responsive Webdesign" må jeg indrømme, at det ikke lige høre ind under "nemprogrammering" .

Det er for avanceret for en "nybegynder". Det virker for uoverskueligt.

mvh
Jan

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hjemmeside størrelse

Indlæg af ThomasI » 23. nov 2015, 16:15

hej,

Ja - responsive webdesign er ikke for begyndere, men hvis du har rimelig godt styr på CSS, så burde du med lidt knofedt kunne få smækket en responsive side sammen.

Jeg kan desværre ikke give dig et crashecourse i hvordan du skal gøre, da det som sagt ikke er heelt lige til :)

Mvh.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Hjemmeside størrelse

Indlæg af jepperask » 23. nov 2015, 22:31

Du kan alternativt kigge lidt på Bootstrap.. http://getbootstrap.com/

Besvar