søger hjelp til Div/html

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret
Indlæg:71
Tilmeldt:27. aug 2012, 23:08
Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 7. sep 2012, 06:19

min plan er man skal kunne se forum tråde på forsiden de 10-15 sidst aktive
lidt som i har det her hvor de mest aktive tråde liger sig op i toppen
jeg vil så bare garne havde dem ud på forsiden

sammen med Log ud [ Nybegynder (Bo) ] 0 nye beskeder OSS Søg Tilmeldte brugere Brugerkontrolpanel

det hvor lidt derfor jeg garne ville havde det kunne åbnes i netB eller på en eller anden måde kunne gøre hjemmesiden færdig og se det virket før jeg fandt et sted på nette og lage den ind

vil lige sige er ordblin så det er derfor jers side er så god til mig i viser aldt på vidio så jeg ikke skal læse så meget og kan kun læse dk det er også lidt derfor jeg nok spøre meger ind de fleste ville gøre da jeg ikke bare læser mig til det ude på nette men vil så garne lære det
har altid måtte betale mig fraat få hjemmesider har spillet på nette i 15 år og haft klaner
og de hjemmesider har jeg måte fået ander til at lave det kunne hvare rart og kunne det selv

stig
Entusiast
Entusiast
Indlæg:37
Tilmeldt:6. aug 2012, 07:04

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af stig » 9. sep 2012, 10:33

Nu er jeg også selv en lille bitte smule ordblind, så kan helt klart følge dig.

Men når du nu gerne vil havde et forum, samt andre sider, tænker jeg på om det ikke var en ide med et cms system.
Jeg har selv brugt joomla en del og har også rodet en del med Kunena forummet som er et plug in til joomla.
Bække dele er meget nemt at gå til.
Det findes et hav at skabeloner til rådighed på nette, og hvis man vil havde sidt helt ejete unikke design så kan man også lave skabelonen helt fra bunden, men det er en del mere lang håret.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret
Indlæg:71
Tilmeldt:27. aug 2012, 23:08

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 9. sep 2012, 13:35

kender et forum som det her så vil helst bruge det

og jeg skal ikke hvare færdig imogen :D med det hele jeg vil lære det
så jeg laver bare om så mange ganne der skal til jeg lære mest af bare prøve

også er det super hvis problemerne bliver for store man kan spøre her det er en kæmpe hjelp

stig
Entusiast
Entusiast
Indlæg:37
Tilmeldt:6. aug 2012, 07:04

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af stig » 9. sep 2012, 22:34

Helt fint, var mere tænk som en løsning hvis du havde travlt

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret
Indlæg:71
Tilmeldt:27. aug 2012, 23:08

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 10. sep 2012, 21:38

det har jeg ikke men vil meget garne lære det du skiver om det skader da ikke og vide lidt om

hvad kan man med det er det lidt som at byge et forum op selv eller hvondan virker det

stig
Entusiast
Entusiast
Indlæg:37
Tilmeldt:6. aug 2012, 07:04

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af stig » 11. sep 2012, 10:13

Joomla er det cms system.
Det vil sige at du har et program installeret på din server som styre din hjemme side.
Når man så skal lave ens side logger man på siden og har et kontrol panel hvor man opretter menu bar og alt andet indhold, og det meste foregår på dansk.
Hvis man så skal bruge en ny funktion så som et forum så installere man det via kontrolpanelet.

Jeg syndes det er meget nemt at gå til, specielt hvis man ikke har styr på HTML og andre koder.
Jeg har en bekendt som aldrig har rodet men hjemme sider, hinde gav jeg et lyn kursus på 3 timer og nu er hun godt i gang med at lave hindes side.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret
Indlæg:71
Tilmeldt:27. aug 2012, 23:08

Re: søger hjelp til Div/html

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 11. sep 2012, 21:44

ok vil da prøve og kige på det

Besvar