Godt program til javasctript

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
AndersVeje
Begynder
Indlæg:8
Tilmeldt:1. sep 2015, 12:52
Godt program til javasctript

Indlæg af AndersVeje » 2. okt 2015, 15:01

Hej Alle :D

jeg sidder og er igang med at lære Javascript. jeg har før det lært HTML og CSS hvor jeg har benyttet mig af Netbeans IDE.

jeg er så kommet i den situation, at jeg føler ikke netbeans er særlig god til at håndtere Javascript. når jeg følger videoer, er der mange af atributterne som den ikke kan finde. bla. (document.getElementsById) den mulighed jeg får er (getElementsByname) og jeg får fejl på mine <script> </script> når jeg sætter dem til sidst.

jeg kan se ham som laver video toturial. han bruger coda. er det vær at skifte.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Godt program til javasctript

Indlæg af jepperask » 3. okt 2015, 17:23

Jeg kører Netbeans 8.0.2 og jeg kan sagtens finde document.getElementById og får ingen fejl ved <script> tags. Du kan jo overveje at downloade den 'fulde' pakke og se om du får mere javascript med så.

https://netbeans.org/downloads/

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Godt program til javasctript

Indlæg af cristian » 3. okt 2015, 20:33

Jeg kan ikke forestille mig at Netbeans er problemet i denne sammenhæng.
Prøv at opdater Netbeans / installere den fulde pakke.

Selv bruger jeg ikke så meget tid på JS, men det er et sprog der (sådan som jeg ser det) er svært at lære og debug.
Ikke fordi selve sproget er svært at lære men fordi det kan være svært at gennemskue hvad går galt og debug selve situationen.

Firefox webudviklings bjælken er guld værd i denne situation, og her kan du også skrive din JS live og teste det on the go.
Helt gå udenom Netbeans for JS.

Firefox har også alle kommandoer / objekterne for JS du kan tilgå og en ganske udemærket editor.

My 2 cents.

AndersVeje
Begynder
Indlæg:8
Tilmeldt:1. sep 2015, 12:52

Re: Godt program til javasctript

Indlæg af AndersVeje » 5. okt 2015, 12:54

jeg har nu installeret den fulde pakke fra netbeans 8.02. men det hjælper desværre lige lidt. :/
så ved ikke, helt hvordan jeg skal få netbeans til at virke, har også prøvet at installere forskellige plug ins. men det gjorde desværre heller ikke nogen forskel.
men ellers mange tak for hjælpen :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Godt program til javasctript

Indlæg af ThomasI » 6. okt 2015, 16:56

Hmmm... Jeg synes det lyder meget underligt.

Kan du paste det stykke kode ind, hvor du ikke kan få lov at vælge document.getElementsById() - går ud fra at det er i code completion den ikke virker.

Er det en html filer du skriver i siden du bruger <script> tags?

Hvad hvis du laver en JavaSCript fil - er problemet så det samme?

Besvar