Hej Patrick.
Igen så er jeg ikke på nogen måde PHP ekspert så den løsning jeg kan komme med er måske ikke den mest smarte og kompakte men den virker i hvert fald.
Først så ved jeg ikke om du gerne ville have det der med "Husk at skrive noget." til at stå dr hele tiden, jeg har rettet det ind i denne kode sådan at det ikke er tilfældet, men at den kun kommer når du ikke har skrevet noget i feltet, hvis du gerne vil have det tilbage skal du bare slette den ekstra variable jeg har lavet og ændre din kode tilbage til hvad den var før med det.

Jeg har også lige valgt ikke at tage billedet med her da det lige forstyrrede mens jeg testede det, så det skal lige sættes ind igen så det kommer frem.
Men ellers så har jeg lavet et dokument mere, kaldt det index.php og det ser sådan ud:
Kode: Vælg alt
<form action="test.php" method="post">
Svar: <input type="text" name="svar" /><br />
<input type ="submit" name="submit" value="Svar!" />
</form>
Så har jeg lavet et dokument som hedder test.php som ser sådan ud:
</form>
<?php
$svar = $_POST["svar"];
$svar1 = "Test";
$svar12 = "Test";
$svar2 = "test";
$svar22 = "test";
$svar3 = "";
if($svar == $svar1 && $svar12 || $svar == $svar2 && $svar22){
echo 'Det er rigtigt! <br />';
}else{
echo "Det er forkert. <br />";
}
if ($svar == $svar3) {
echo 'Husk at skrive noget.';
}
?>
På den måde starter den med at vise selve formen, så er action sat til næste side, og selvom du ved den skifter over på en ny side kan andre ikke se det, og det vil se helt lige sådan ud derovre som på den anden bare hvor din PHP funktion også kører med.
Nu ved jeg heller ikke om du gerne vil have lavet sådan at der ikke står det er forket når man trykker Svar! med et tomt input, hvis du bare vil have den til at skrive at der skal skrives noget skal du bruge denne kode på din test.php:
</form>
<?php
$svar = $_POST["svar"];
$svar1 = "Test";
$svar12 = "Test";
$svar2 = "test";
$svar22 = "test";
$svar3 = "";
if($svar == $svar1 && $svar12 || $svar == $svar2 && $svar22){
echo 'Det er rigtigt! <br />';
}
elseif($svar == $svar3) {
echo 'Husk at skrive noget.';
}
else{
echo "Det er forkert. <br />";
}
?>
Jeg håber at du kan bruge en af mulighederne og at jeg ikke er helt forkert på den.