Lægge to timer til + vise danske måneder

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
MichaelB
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:3. apr 2015, 12:38
Lægge to timer til + vise danske måneder

Indlæg af MichaelB » 3. apr 2015, 12:40

Jeg har noget kode, der viser de fem seneste indlæg fra et forum. Det ligger på avfc.dk, øverst til højre.

Jeg har lavet forskellige rettelser i koden, så det vises på den måde og med den opstilling, jeg ønsker, men jeg har to rettelser tilbage, jeg ikke kan finde ud af.

Dels skal der lægges to timer til tiden, så et indlæg, der lige nu vises som skrevet kl. 18.15, bliver til kl. 20.15. Og dels vil jeg gerne have rettet månederne. Jeg ved, man kan lægge sine egne betegnelser ind i koden, så man selv kan bestemme, om det skal være jan., Januar eller januar osv.

Jeg har prøvet forskellige ting for at få de to ting ind i PHP-koden. Jeg har prøvet med det, jeg selv kan programmere, og jeg har også forsøgt med forskellige forslag, jeg har fundet rundt omkring på nettet - men enten gør jeg det forkert, eller også skriver jeg det forkerte sted. Jeg har ikke skrevet hele koden ind, men kun den del, jeg lige kan se, der handler om tid og dato - jeg vil tro, det er her, rettelserne skal laves, men som sagt kan jeg være galt på den.

Kode: Vælg alt

 static function rdate($param, $time = 0) {
        if (intval($time) == 0) {
            $time = time();
        }
        $monthM = JText::_('MOD_PHPBB_LAST_MONTH_M');

        if ($monthM != 'MOD_PHPBB_LAST_MONTH_M') {
            $MonthNamesM = preg_split("/[\s,]+/", $monthM);
        }
        $monthF = JText::_('MOD_PHPBB_LAST_MONTH_F');
        if ($monthF != 'MOD_PHPBB_LAST_MONTH_F') {
            $MonthNamesF = preg_split("/[\s,]+/", $monthF);
        }
        if (strpos($param, 'F') > 0 && $MonthNamesF[0] != "") {
            return date(str_replace('F', $MonthNamesF[date('n', $time) - 1], $param), $time);
        } elseif (strpos($param, 'M') > 0 && $MonthNamesM[0] != "") {
            return date(str_replace('M', $MonthNamesM[date('n', $time) - 1], $param), $time);
        } else {
            return date($param, $time);
        }
    }

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lægge to timer til + vise danske måneder

Indlæg af cristian » 7. apr 2015, 14:29

Hvad har du fået til at virke i projektet og hvad virker stadig ikke?

F.eks kan du download siden med de fem nyeste forum tråde og få title, dato, views, replies men ikke indhold.

MichaelB
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:3. apr 2015, 12:38

Re: Lægge to timer til + vise danske måneder

Indlæg af MichaelB » 7. apr 2015, 14:36

Jeg tror, jeg efterhånden har fået styr på det...

Det med tiden er i hvert fald løst med

Kode: Vælg alt

date_default_timezone_set('Europe/Copenhagen');
- der var tale om, jeg havde lavet en lille skrivefejl, da jeg selv havde prøvet den kode og derfor ikke havde fået den til at virke.

Det med månederne er næsten på plads. Der mangler lige lidt justeringer, men jeg tror, der er styr på det.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Lægge to timer til + vise danske måneder

Indlæg af ThomasI » 8. apr 2015, 20:14

fedt at du har fået det til at virke! Kan se at du bruger phpbb, og er da ret sikkert på at du ikke behøver at ændre i koden for at lave rettelser som disse. Du burde kunne gøre det via backend?

Er på mobile lige nu så kan ikke lige tjekke det på vores eget forum ;)

Besvar