Nyhedsmail og CSS-problemer

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
Malene T
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. maj 2014, 00:30
Nyhedsmail og CSS-problemer

Indlæg af Malene T » 19. maj 2014, 00:51

Hej alle.

Jeg er ved at opsætte en nyhedsmail, som vises rigtig fint på android og apple.
Den vises også helt fint i webmail hos både hotmail og one.com.

Men, når jeg skal se den i Microsoft Outlook (2007), forstår den ikke al min CSS.

Der skal via CSS laves en farvet cirkel med tekst i, som her bliver en firkant?

Kode: Vælg alt

<div style="border-radius:50%;width: 60px;height: 50px;padding-top:10px;text-align:center;line-height:18px;font-weight:bold;text-transform:uppercase;background-color:#3dbd72;">21.<br />aug</div>
Er der nogle der har en løsning på dette? Det virker som sagt fint alle andre steder. :(

På forhånd tak! :)

Med venlig hilsen Malene

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Nyhedsmail og CSS-problemer

Indlæg af scootergrisen » 19. maj 2014, 03:13

2007 det er jo ved at være noget tid siden i internettid så det kunne være at programmet ikke forstår CSS kode som border-radius.
Eller at programmet er sat til at vise emails som tekst.

Hvis det var mig der skulle lave et nyhedsbrev og det skulle være fancy så ville jeg hellere bare give et link i emailen og lave dit nyhedsbrev på din hjemmeside.

På den måde kan du også rette i nyhedsbrevet efter du har sendt links ud hvilket er en fordel hvis nu du kom til at sende noget forkert info ud.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Nyhedsmail og CSS-problemer

Indlæg af cristian » 19. maj 2014, 16:05

Det som du kan gøre er at du kan lave en fail-back løsning. I dette tilfælde er det border-radius i outlook 2007 som jeg kan forstå.

Prøv f.eks at se her i nummer 1 http://www.hongkiat.com/blog/css-javasc ... k-methods/

Malene T
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. maj 2014, 00:30

Re: Nyhedsmail og CSS-problemer

Indlæg af Malene T » 21. maj 2014, 11:09

scootergrisen skrev:2007 det er jo ved at være noget tid siden i internettid så det kunne være at programmet ikke forstår CSS kode som border-radius.
Eller at programmet er sat til at vise emails som tekst.

Hvis det var mig der skulle lave et nyhedsbrev og det skulle være fancy så ville jeg hellere bare give et link i emailen og lave dit nyhedsbrev på din hjemmeside.

På den måde kan du også rette i nyhedsbrevet efter du har sendt links ud hvilket er en fordel hvis nu du kom til at sende noget forkert info ud.
Tak skal du have, jeg endte med at lave et link, som brugerne kan benytte hvis e-mailen ser underlig ud. :)

Besvar