Som sagt er jeg helt ny bruger her. Mit navn er Henrik Hansen og er også kendt på nettet som Pennywise. Ikke så meget i Danmark men mere globalt da mit "arbejdsområde/interesse" er tilgængeligt i hele verden.
Jeg har set de fleste af jeres html videoer og har planer om at køre dem alle igennem. Ihvertfald html,css og php men har lige et par spørgsmål inden jeg kommer for meget i gang med min side som jeg arbejder på lige nu.
Første spørgsmål er hvilken format skal jeg lave min side i..? Lige nu er det i gammeldags html da det er det jeg har arbejdet med for ca 10 år siden men er kommet helt fra desværre. I dag skal man vel bruge html5 går jeg ud fra..? Det er heller ikke noget problem hvis ikke jeg lige skulle bruge en kontaktformular som jo skal være i php.
Skal jeg lave det hele i php så..? Altså index.php istedet for index.html som det er nu..? Har forstået at man kan skrive html i php men ikke omvendt. Eller kan jeg bare nøjes med at lave selve kontaktsiden i php og så holde resten i html..?
Næste spørgsmål går på "borders" som jeg går ud fra hedder kanter på dansk. Arbejder helst på engelsk og kan derfor ikke altid huske hvad ting hedder på dansk

Hvad fylder en border..? Og fylder den overhovedet noget når det kommer til stykket..?
Mit problem er at min side er 960px og jeg skal have lavet et logo men hvor bredt skal det være..? Er det også de 960px eller er vi nede på 958 evt..? Da jeg skal bruge boxe med borders rundt omkring er det vigtigt for mig at finde ud af om de ligger på ydersiden,indersiden eller midt i hvis man kan sige det og om de tager plads fra mine oprindelige 960px generalt.
Mit sidste spørgsmål går på en menubar som er et meget diskuteret emne her kan jeg se

Jeg ved godt jeg kan lade den ren i css men er ikke kommet til de videoer endnu så ved ikke hvor meget man kan lave der.. Det jeg er ude i er jeg ikke bare ønsker en ren farve og så en anden ren farve som "hover" effekt.
Derfor har jeg besluttet at lave mine egne knapper i photoshop og indtil videre er det lykkedes fint på nær en ting. Igen aner jeg ikke om jeg har de fulde 960px at gøre med så har svært ved at finde størrelsen på hver knap.
Jeg skal bruge 7 og dividerer man 960 med 7 giver det 137,1428571428571 hvilket jo er et mærkeligt mål at bruge. Så jeg lavede mine knapper i 137px og så så at der til venstre er et lille område som ikke er fyldt ud. Skal man i det her tilfælde bruge 137,14 eller 137,1428 evt eller hvordan..? Eller kan man bare centrerer dem uden der bliver noget tom plads.. Tror det ikke selv da det jo er billeder jeg bruger.
Det var vist nok for nu