Jeg håber virkelig der er en derude som kan hjælpe mig.
Jeg er kun lige gået igang med at lærer lidt programmering under IT Supporter uddannelsen. Vi er blevet introduceret for Visual Basic 6. Hvorfor det lige er det sprog vi skal starte med for at lærer noget grundlæggende programmering vides ikke. Det skyldes måske at min lærer her på GF2 ikke kender andre nyere mere populære programmerings sprog. Men som han siger. Når først man kan basis. Så er det nemmere at rykke over i et andet sprog. Vi får se.
Jeg har fået en forholdsvis simpel opgave. Nemlig at jeg i Visual Basic 6 skal lave et eksempel på et loop. Derefter skal jeg skrive dette loop eksempel over i et flowchart via denne hjemmeside (www.draw.io[...]
Jeg fik af vide jeg skulle holde det simpelt så jeg har lavet dette (loop until) eksempel i VB6:
"Private Sub Command1_Click()
Dim MitNummer As Integer
MitNummer = 1
Do
MsgBox "Nummeret er:" & MitNummer
MitNummer = MitNummer + 1
Loop Until MitNummer = 10
End Sub"
Her skulle det gerne være tydeligt for brugeren at loopet gentager sig til tallet når 10. Hvordan ville i overfører dette til et flowchart? Har aldrig lavet sådan et før. Undskyld - jeg ved godt det er en mega NOOB forespørgsel. Håber nogle vil hjælpe mig med at smide det over i et flowchart via www.draw.io.[...]
På forhånd tak.
Venlig hilsen, Jannick
OBS: Når jeg siger jeg KUN lige er blevet introduceret for programmering (KUN VB6 end til videre) så mener jeg virkelig "KUN lige startet"