NemProgrammering.dk logo

10 must-have tools til dig der arbejder med affiliate marketing

Ekspert indlæg
Redaktionen

  Skrevet af: Redaktionen     14-07-2015     Skrevet i: Affiliate Marketing

I denne artikel vil jeg dele mine 10 bedste tools, som jeg altid bruger til mine hjemmesider. Uanset om du er webshop ejer, affiliater eller en marketer, så vil du med sikkerhed kunne bruge disse tools. Fælles for alle tools er, at de er gratis.

Hjemmeside

Google Analytics

Google Analytics er nok det vigtigste tool overhovedet. Værktøjet giver dig et hav af data om din hjemmeside. Du kan eksempelvis se, hvor mange besøgende du har, hvad den gennemsnitlige besøgstid er, og hvorfra din trafik kommer fra. Alt dette er GULD værd!

Copyscape

For at undgå duplicate content kan du med fordel bruge copyscape. Copyscape sammenligner din tekst med alt andet tekst, der findes online. Derefter fortæller Copyscape, hvor unik din tekst er.

Sitebreak

Der findes ikke noget værre end en side, der bryder sammen. Tro mig – det var præcis, hvad der skete for mig, da jeg var på en 2 ugers ferie. Jeg mistede mange placeringer og blev nødt til at starte forfra. Sitebreak sender dig en mail, så snart din hjemmeside er nede.

Ranking

Impersonal

Impersonal lader dig søge på Google uden personaliserede søgeresultater. Det er et fantastisk værktøj, som jeg dagligt bruger. Hvis man for det meste skal søge fra en bestemt lokation, er det muligt at gemme sådanne indstillinger.

Tinyrocketlab

Tinyrocketlab er et fantastisk tool, der giver mulighed for at tracke din hjemmesides placeringer på specifikke søgeord. Så hvis du for eksempel gerne vil ranke på ”bådmotor”, så kan du følge med i din hjemmesides placering på søgeordet. Tinyrocketlab er også begyndt på at give fif og tricks til, hvordan du kan optimere din side, så du kan komme til at ranke højere.

Der findes en gratis version, som giver mulighed for at tracke 10 keywords.

Linkbuilding

Siteexplorer.info

Jeg har længe ledt efter et HELT gratis link værktøj. Nu har jeg endelig fundet et, nemlig Siteexplorer.info. Det har på ingen måde de samme funktioner som Ahrefs eller MajesticSEO, men du kan bruge toolet til at se, hvilke links dine konkurrenter har.

Billeder og grafik

Pexels

Pexels er en hjemmeside, der kun har gratis stock photos liggende. Pexels er en forholdsvis ny hjemmeside og har derfor ikke et kæmpe udvalg endnu. Men de billeder de har liggende, er i utrolig god kvalitet.

Stocksnap

Stocksnap er ligesom Pexels også en hjemmeside med gratis stock photos. Stocksnap har en del flere billeder liggende, og kvaliteten er også rigtig god. Når jeg skal bruge billeder til mine hjemmesider, så finder jeg dem altid på en af disse hjemmesider.

Søgeord

Google Keyword Planner

I starten var jeg meget skeptisk over for Googles nye keyword tool. Men jeg må sige at være rigtig godt tilfreds med det nye tool. Du kan både se statistikker over månedlige besøgende, men du kan også søge efter nye keywords. Jeg bruger altid Googles keyword planner til at finde keywords.

Übersuggest

Übersuggest er stadig et super fedt tool, som kan finde mange gode keywords. Jeg må ærligt sige, at jeg foretrækker Google Keyword Planner, da det både giver dig mulighed for at se antal søgninger, samtidig med at det kan finde nye keywords.

Spørgsmål og kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

  • Cecilie Madsen siger:

    Som tekstforfatter skriver jeg en hel del artikler for affiliate hjemmesider. Der er et hav af disse hjemmesider; mange er ikke særligt gode. Hvis du vil skille dig ud, er det afgørende, at dine tekster er gode og gennembearbejdede. Det ville være synd og skam, hvis du faktisk havde fået kunder ind på siden, men at de ikke foretager sig yderligere, fordi tekstkvaliteten er lav. Det kan betale dig at investere i en god tekstforfatter. Alternativt kan man huske disse råd:

    – Få én, der er bedre end dig, til at korrekturlæse. Stavefejl og grammatiske fejl tiltrækker ikke kunder.
    – Gør dig umage. Tænk over, at teksterne er dit ansigt udadtil. Om kommunikationen lykkes eller ej kommer til udtryk på bundlinjen.
    – Tilpas teksten til mediet. Der er forskel på, om du skriver til trykte eller online medier. F.eks. er skrifttypen på en hjemmeside ikke ligegyldig, da den skal kunne genkendes og læses af alle slags enheder.
    – Tænk din målgruppe ind i teksterne. Der er forskel på, om du skriver til teenagere eller pensionister, virksomheder eller privatpersoner, osv.
    – Kom til sagen. Det tager ikke mange sekunder for modtageren at beslutte, om teksten har interesse eller ej. Lad vær at gemme guldkornene til sidst, fyr dem af.

    Cecilie Madsen
    http://www.formuleringen.dk

    1. Marcus siger:

      Du bør nok korrekturlæse din kommentar, Cecilie. Stavefejl og grammatiske fejl tiltrækker ikke kunder.