NemProgrammering.dk logo

5 nemme og skarpe links som vil forbedre din placering i Google

Ekspert indlæg
SEO links
Simon Nygård

  Skrevet af: Simon Nygård     11-04-2016     Skrevet i: SEO + SEM

Ejer du et website eller en webshop? Så ved du også, hvor vigtig det er at have gode placeringer i Google. Gode placeringer i Google betyder mere synlighed og mere synlighed betyder mere omsætning til din forretning. Men for at komme i tops i Google, skal der links til.

Linkbuilding er stadig et af de mest vigtige parametre for at få en god placering i Google. Du kan sagtens have et fantastisk on-site SEO optimeret website, men hvis dit website ikke har nogle indgående links, kan det blive meget svært at ranke godt i søgemaskinerne.

Mit navn er Simon Nygård og er medejer af shoppen Bomo.dk. Her står jeg for vores online markedsføring, hvor jeg intensivt har arbejdet med linkbuilding det sidste års tid. Her har jeg tydeligt kunne mærke, hvordan omsætningen steg i takt med at arbejdet med linkbuilding blev øget.

Jeg vil derfor dele nogle af de steder, jeg anvender for at samle nemme links, men også links som sender et stærkt signal til Google. Jeg har samlet 5 nemme og skarpe links-metoder, som du burde tage et kig på.

1. Links fra anmeldelsessider

På internettet boomer det af anmeldelsessider, hvor man kan bedømme steder, websites og oplevelser. Nogle af disse anmeldelsessider har en høj trust, som vil gavne dit website.

De rigtig stærke anmeldelsessider er dog kun tilegnet fysiske steder. Men hvis du som webshop giver dine kunder mulighed for at afhente sine varer, kan du være lidt rebel og oprette din shop som et ”fysisk sted/oplevelse”.

Du kan blandt andet oprette din shop her: bornibyen.dk ved at søge efter din shop i søgefeltet og derefter klikke på ”tilføj sted”. Det er et hurtigt og stærkt link.

Hvis du mangler inspiration til mulige anmeldelsessider, så prøv at søge på dine konkurrenter efterfulgt af anmeldelse: (”konkurrent” anmeldelse).

2. Støt et godt formål og få et stærkt link retur

Ved at støtte forskellige organisationer eller sportsklubber, sender du ikke kun et godt signal til omverdenen, men du sender også et stærkt signal til Google. Men hvem skal du støtte? Et godt sted at starte er på Odendo.dk, her kan du sætte et produkt til salg, hvor du støtter en fodboldklub eller lignende. Her får du et link retur, og så koster det kun et af dine produkter.

Du kan også oprette en indsamling på forskellige indsamlingssteder, hvor du linker til din shop i beskrivelsen.

3. Profillinks

Denne metode er nok den nemmeste og hurtigste måde at få et link til din shop. Men du skal være opmærksom på, at når du opretter en profil på f.eks. Politiken.dk, så husk at udfylde hele profilen, du skal ikke bare nøjes med at indsætte et link i profilen. Opret din profil med en unik beskrivelse og et billede, og hvis der ikke er en boks, hvor du kan indsætte dit website, så sæt linket naturligt ind i beskrivelsen. Ved at gøre dig umage med profilen, kombinerer du dit website med en større seriøsitet, end hvis der blot var sat et link ind.

Ved at gøre dig lidt mere umage med profilerne, så vil du også slå dine andre konkurrenter, som har samme profiler med blot et enkelt link.

Der findes en masse steder, hvor du kan oprette en profil, men start med at oprette profiler, der hvor dit website har en stor relevans. Hvis du fx sælger hundemad, så start med at oprette profiler på hundefora.

4. Links fra bloggere

Det kan være en rigtig god investering at samarbejde med forskellige bloggere, som ønsker at skrive om ens produkter i et indlæg. Der flere fordele i det: Flere besøgende, bredere kendskab og selvfølgelig et link retur. Du skal blot sende et eller flere produkter afsted, og til gengæld bliver der skrevet et unik indlæg, hvor du får et link retur.

For at gøre det lidt nemmere, så hiv fat i de bloggere, som allerede har blogget om andre webshops. Måske kender du allerede et par konkurrenter, som anvender bloggere i deres markedsføring. Skriv dette i google: (”konkurrent” sponserede indlæg), så skulle der gerne dukke nogle bloggere op, som er villige til et samarbejde.

5. Giv rabat og få et link retur

I internet-junglen findes der en masse sider, som giver et samlet overblik over rabatkoder som webshops giver. Her skal din webshop også være. Ved de fleste rabatkode-sider kan du nøjes med at have en rabatkode på 5-10% for at tilføje dit website.

Når du opretter din rabatkode, får du samtidig et link til din shop. Der er nemme links at hente her, og som bonus får du forhåbentlig også et par salg med på vejen.

 

 

SEO kursus

Spørgsmål og kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

  • barry siger:

    Jeg er hr. Mark Joe of Corp Firm, vi er et legitimt, registreret og garanteret lånselskab, vi giver ud 3% lån til enkeltpersoner, virksomheder, offentlige virksomheder og erhvervsorganisationer og mennesker af alle slags. Frihedslån er løsningen på alle dine økonomiske problemer. kontakt os nu via email adresse: mjoe0123@gmail.com

    3% lånetilbud gælder nu

  • Rasmus Jakobsen siger:

    Den med profillinks, er jo umiddelbar nem. Jeg bruger det da også selv. Dog tænker jeg at denne type links er ved at være udvandet. Mange profiler oprettes udelukkende for linkets skyld. Det må være noget Google ser på snart, hvis ikke allerede?

  • Rosa - Købermægler siger:

    Super artikel. Mange tak for det god link. :-)