NemProgrammering.dk logo
nordicway webhotel

Point manager

2D spiludvikling med Unity | Gratis danske videoguides
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
unity spiludvikling
Unity 3D kursus

Information om denne video

Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard

I denne video får vi programmeret en pointmanager der skal sørge for at holde styr på vores point. Vi kommer til at koble vores pickup objekter op med denne, således at hver gang vi går ind i et pickup objekt, så vil den stiger i point. Den vil også blive sat sammen med vores tekst på vores HUD, så teksten bliver opdateret hver gang vi får point.

Video tags:

Denne video relaterer til emner såsom: Unity kursus, Unity tutorial, Unity vejledning, Unity spiludvikling for begyndere, lav dit eget spil med Unity, kursus for begyndere, introduktion til Unity

Spørgsmål og kommentarer

Har du spørgsmål eller kommentarer? Så skriv herunder og vi eller en anden lœser vil svare hurtigst muligt!

Url´er bliver automatisk omdannet til links (nofollow).

kommentar på NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside
Jens    28-02-2021

Kære Nemprogrammering I mit pickup får jeg en fejl der ser sådan ud: Assets\pickup.cs(8,13): error CS0246: The type or namespace name 'PointManager' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) Min kode ser sådan ud: using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine; public class pickup : MonoBehaviour { private PointManager Pm; // Start is called before the first frame update void Start() { } // Update is called once per frame void Update() { } private void OnTriggerEnter2D(Collider2D colision) { if (colision.tag == "Player") { Destroy(gameObject); } } } Hvordan løser jeg problemet?