Information om denne video
Underviser: Thomas Mørch Iversen Video: 07:38 Lektion nr. 16 af 7
I denne videolektion skal vi prøve at opsætte en mål-konverteringstragt til et af de mål vi opsatte i en tidligere video.
En mål-konverteringstragt kan give os værdigfuld information om, hvordan vores besøgende er nået frem til at gennemføre et mål på vores hjemmeside. Vi vil desuden kunne få indsigt i, hvor personer som ikke gennemførte vores mål er faldet fra. Når vi kender vores besøgendes adfærd frem mod målet, kan vi optimere de sider de lander på og forhåbentlig forøge antallet som vælger at gennemføre vores mål.
I denne video viser vi, hvordan du kan opsætte en mål-konverteringstragt for dit checkoutflow på din hjemmeside, så du får et godt overblik over, hvordan dine kunder når frem til din checkout og hvor de evt. tager hen istedet for at gennemføre købet.
Da vi netop har oprettet mål-konverteringstragten i videoen, har vi ikke noget data at analysere. Derfor venter vi lige et par dage, så vi kan få noget data ind, og kigger så på mål-konverteringstragten igen i næste video.
Hej, jeg har lige set din video nr. 14 og salgstragte, men hvor finder jeg Conversions Funnels i opdateringen af Google Analytics?
Hej Karen,
Umiddelbart ligger det stadig som vist i videoen, men måske jeg ikke er på den nye version endnu. Har dog ikke mulighed for at skifte version, så vil næsten gå ud fra, at det er den nyeste jeg bruger.
Mvh.