Information om denne video
Underviser: Thomas Mørch Iversen Video: 13:14 Lektion nr. 11 af 22
I denne videolektion vil du lære, hvordan du kan segmenterer din data i Google Analytics.
Segmentering af data er en vigtig funktion at kende, da den gør det muligt for dig hurtigt at vælge specifikke målgrupper eller side-grupperinger i dine rapporter. Du vil se, hvordan du eksempelvis kan segmentere på demografi (køn, alder, sprog, lokation osv..) og teknologier (ipads, computere, OS´er osv…).
Du vil også lære, hvordan du kan opsætte en række forskellige betingelser, som dine segmenter skal opfyld. Betingelser giver dig 100% kontrol over, hvordan dit segment skal se ud, og du kan lave nogle meget specifikke segmenter på denne måde.
I næste video skal vi prøve at opsætte mål i Google Analytics. Mål er handlinger, som du gerne vil have dine besøgende til at udføre. Det kunne eksempelvis være at gennemføre et køb på din webshop. Med Google Analytics kan du registrere, hvor mange der gennemfører dine mål samt hvordan deres rejse frem mod at gennemføre de forskellige mål har været. Det og meget mere vil du se i de kommende videoer.