NemProgrammering.dk logo

Animation til øksen

3D spiludvikling med Unity » Animation til øksen # 10
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Animation til øksen
Inkluderet:
Livstidsadgang
40 videolektioner
7 timers undervisning
Stil spørgsmål
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard   Video: 10:13   Lektion nr. 10 af 40

 

 

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • Aldin B. siger:

    Kan stadig ikke få det til at virke, når jeg laver første halvdel af swing animationen, og klikker over på 0:15, bliver øksen ved med at lægge sig fladt ned.

    1. Christian ". siger:

      Har du husket at copy+paste den første keyframe ind til slutningen af animationen?

      Sådan at:

      Keyframe1: Øksen står normalt
      Keyframe2: Øksen er roteret og i gang med sving
      Keyframe3: Kopi af Keyframe 1, så står normalt.

  • Aldin B. siger:

    Hej

    Jeg har lavet noget dumt med øksen. Dens “nul” position er sat til 0, -90, 0, da jeg på en måde er kommet til at bygge den sidelæns, så klingen vender til højre. Jeg ændrede Y til at være -90 for at rette klingen den rigtige vej. Når jeg så prøver at lave animationen til øksen, flyver den rundt i alle mulige mærkelige retninger :D Er der en hurtig smart måde jeg kan ændre Y til 0 igen, uden at jeg skal starte forfra med at lave de 2 cubes osv osv.? :)

    1. Aldin B. siger:

      Har fået fixet både WeaponsCamera og Axe til at være 0, 0, 0 nu, men når jeg vil lave en swing animation til den spasser den stadig helt ud og drejer rundt i alle axer, i stedet for at swinge som en “hammer”… Hjælp :D

      1. Christian ". siger:

        Okay, så det gør ikke noget hvis du kom til at bygge den sidelæns og det så fint ud, så kan du bare flytte dit weapons kamera :) Det er lige meget om det står i 0 eller hvordan det roteret. Hvis det ser helt underligt ud, så slet animationen og prøv igen (det ville jeg gøre). Hvis du ikke har prøvet animation med keyframes før så vil du komme til at prøve at få det til at se underligt/sjovt ud ofte i begyndelsen :D

      2. Christian ". siger:

        Bare husk at det er det øverste objekt (Axe) der skal står som blive animeret under animation. Hvis du kommer til at animere dens children, så vil det komme til at se forkert ud.

        1. Aldin B. siger:

          Okay, tak for svaret! Troede det var rotationen som måske var skyld i at øksen var besat af en dæmon :D

          Prøver lige at fixe det :)

          1. Aldin B. siger:

            Kan stadig ikke få det til at virke, når jeg laver første halvdel af swing animationen, og klikker over på 0:15, bliver øksen ved med at lægge sig fladt ned.