NemProgrammering.dk logo

Opsamlingsobjekt

3D spiludvikling med Unity » Opsamlingsobjekt # 4
Denne video kræver medlemskab
Læs mere!
Opsamlingsobjekt
Inkluderet:
Livstidsadgang
40 videolektioner
7 timers undervisning
Stil spørgsmål
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard   Video: 10:29   Lektion nr. 4 af 40

I denne video programmere vi et objekt til at blive samlet op at bolden.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • Daniel h. siger:

    Hej her er code

    using System.Collections;
    using System.Collections.Generic;
    using UnityEngine;

    public class Pickop : MonoBehaviour
    {
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {

    }
    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
    if (other.tag == “player”)
    {
    Destroy(gameObject);
    }
    }
    }

    1. Christian ". siger:

      Hej Daniel

      Siger den en fejl i console?
      Og hedder scriptet også “Pickop”?

  • Daniel h. siger:

    Hej kan ikke få Destroy(gameObject); til at virke? er det fordi jeg bruer Unity 2018,4 eller har code ændret sig

    1. Christian ". siger:

      Hej Daniel

      Det er ikke fordi du bruger en nyere version, kunne du tage et screenshot af din kode eller copy paste den hertil? :)

      Står koden præcis som vist i videoen?