Information om denne video
Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard Video: 10:29 Lektion nr. 4 af 40
I denne video programmere vi et objekt til at blive samlet op at bolden.
Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard Video: 10:29 Lektion nr. 4 af 40
I denne video programmere vi et objekt til at blive samlet op at bolden.
Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!
Hmm har en udfordring. Når jeg køre ind i objektet forsvinder det fint, men hvis jeg køre ind i den igen (den usynligedel) så kommer lyden igen og det er jo noget skidt.
Jeg søgte lidt rundt og fandt ud af hvad jeg kunne gøre.
public bool alreadPlayed = false;
void OnTriggerEnter(Collider other)
{
if(!alreadPlayed){
alreadPlayed = true;
if(other.tag == “Player”)
{
Cylindersound.Play();
MyBoxCollider.enabled = false;
MyMeshRenderer.enabled = false;
//Destroy(gameObject);
}
}
}
Hej Anders
Det er nemlig lige sådan at den kunne løses :) 👍🏻
Hej her er code
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Pickop : MonoBehaviour
{
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
void OnTriggerEnter(Collider other)
{
if (other.tag == “player”)
{
Destroy(gameObject);
}
}
}
Hej Daniel
Siger den en fejl i console?
Og hedder scriptet også “Pickop”?
Hej kan ikke få Destroy(gameObject); til at virke? er det fordi jeg bruer Unity 2018,4 eller har code ændret sig
Hej Daniel
Det er ikke fordi du bruger en nyere version, kunne du tage et screenshot af din kode eller copy paste den hertil? :)
Står koden præcis som vist i videoen?